سرهنگ موسوی پور ، از تردد ۴.۵ میلیون موتور سیکلت در تهران خبر داد و گفت که ۹۰ درصد موتورسیکلت‌هایی که در معابر تردد می‌کنند، فرسوده هستند.

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به تعداد موتورسیکلت‌ها گفت: در سراسر کشور، ۱۴ میلیون موتورسیکلت درحال تردد هستند که چهار و نیم میلیون موتورسیکلت آن در پایتخت هستند. یعنی ۳۰ درصد از تعداد کل موتورسیکلت‌های کشور در تهران تردد می‌کنند.

وی افزود: در بررسی‌های مشخص شد که ۹۰ درصد از موتورسیکلت‌های پایتخت، به سن فرسودگی رسیده‌اند. یعنی شرایط این وسایل نقلیه به نحوی است که اصلا نمی‌توانند معاینه فنی دریافت کنند. همچنین بر اساس آمار، بیش از ۱۰ درصد آلاینده‌ها را همین موتورسیکلت‌های فرسوده تولید کرده و باعث آلودگی هوا می‌شوند.

موسوی پور گفت: تمام این موتورسیکلت‌های فرسوده باید از رده خارج شوند و مالکان دیگر اجازه استفاده از آنها را نداشته باشند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تاکید کرد که عدم استفاده از موتورسیکلت‌های فرسوده باید به عنوان یک ابلاغ دولتی اجرا شود و پلیس نمی‌تواند به تنهایی در این باره اقدام کند.

موسوی پور گفت: من معتقدم باید طرحی در سطح ملی برای تعویض موتورسیکلت‌های فرسوده با نو در کشور اجرایی شود تا هم جان مردم از حوادث حفظ شود و هم میزان آلودگی هوا کاهش یابد که این مسائل نیازمند توجه دولت است.

وی افزود: پلیس راهور در برخورد با این موتورسیکلت‌های فرسوده می‌تواند به خاطر عدم داشتن معاینه فنی، این وسایل نقلیه را جریمه کند یا حتی توقیف کند، اما بیشتر از این مسائل از دست پلیس کاری بر نمی‌آید.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.