امام جمعه کرمان گفت: نقاط قوت و پیشرفت‌های کشور در بعضی حوزه‌ها و بخش‌ها تعجب همگان را برانگیخته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، با اشاره به حدیثی از حضرت علی (ع) گفت: ایشان فرموده اند که‌ای بندگان خدا دستورات الهی را انجام داده و گناه را در محضر خدا ترک کنید و رضایت الهی را در نظر بگیرید.

وی افزود: یکی از عبارت‌هایی که در تاریخ کربلا مهم است عبارت از آن است که امت‌ها حیات و مرگی دارند که اگر توجه نکنند برای آن ملت و امت مرگ پیش می‌آید.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی با اشاره به حدیثی از قرآن کریم، افزود: در این کتاب آسمانی آمده است که هر امتی عجل، مرگ و حیاتی دارد و در جای دیگر فرموده است آیا ندیدید ملت‌هایی پیش از شما با وجود آنکه قدرت پیدا کردند، اما مرگ سراغ آنها آمد و از بین رفتند لذا یکی از عوامل مهمی که باعث مرگ امت‌ها می‌شود آن است که جامعه را در شناخت حق و باطل دچار اشتباه کند و گمراه شود.

امام جمعه کرمان بنی‌امیه با تبلیغات منفی توانستند ذهن جامعه آن روز را مسموم و افکار عمومی جامعه را منحرف کرده و به سمتی ببرد که به نفع خودش بود، عنوان کرد: در دنیای امروز داشتن حربه‌هایی در دستور کار دشمن است و دشمن تخریب شخصیت‌های موجه اسلامی را در برنامه دارد.

وی بیان داشت: دشمن نقاط قوت را بی‌اهمیت جلوه می‌دهد و نقاط ضعف نظام را پررنگ می‌کند تا مردم را نسبت به وضعیت موجود ناامید کند و در نهایت وقتی حسین (ع) را به قتلگاه می‌برد، جامعه هیچ عکس‌العملی از خودش نشان ندهد.

امام جمعه کرمان در بخش دیگری از سخنانش هفته دولت و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و شهید خدمت آیت‌الله رئیسی را گرامیداشت و گفت: مکتب این شهیدان، مکتب خدمت خالصانه و بدون منت برای مردم بود که حاصل تربیت دینی و اسلامی آنها بود که در دوران مسئولیت خود به نمایش گذاشتند.

وی افزود: خدمات دولت‌ها در کشور باعث پیشرفت کشور شده است و در بعضی حوزه‌ها تعجب جهانیان را به دنبال داشته که چگونه یک کشور اسلامی با این همه تحریم توانسته به این همه پیشرفت و توسعه و آبادانی برسد.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه دولت شایسته سالاری را در انتخاب مدیران در دستور کار قرار دهد، گفت: دولت باید به ارزش‌های دینی در کشور توجه کرده و به ارزش‌های دینی و انقلابی و آن شعار‌هایی که انقلاب را به وجود آورد توجه کند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی با بیان اینکه دولت شایسته سالاری را در انتخاب مدیران در دستور کار قرار دهد، گفت: دولت باید به ارزش‌های دینی در کشور توجه کرده و به ارزش‌های دینی و انقلابی و آن شعار‌هایی که انقلاب را به وجود آورد توجه کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه فعالیت تحت سایه ولایت فقیه بسیار راهگشاست، ادامه داد: اطاعت از ولایت و ولایت‌پذیری با نگاه توجه به ایران قوی و غیرت دینی موثر است.

وی گفت: پیاده‌روی عظیم اربعین بزرگی خدمت به زائران حسین (ع) را به نمایش گذاشته است و موکبدارانی مخلص این عظمت را در دنیای امروز که مادی‌گرایی در آن زیاد است، خلق کردند که در تاریخ نمونه ندارد.

امام جمعه کرمان به عظمت حضور گسترده عاشقان حسینی که برای یک امر دینی و خودجوش خود را به کربلا و به قلب اسلام رساندند اشاره کرد و عظمت قدرت امامت جامعه اسلامی در پیاده‌روی اربعین را مشهود دانست.

برچسب ها: نماز جمعه ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.