معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: امسال تعهد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در استان سه هزار و ۲۰۰ نفر است.

محمدکاظم منزوی اظهار داشت: هفته دولت فرصتی است برای نشان دادن اقداماتی که به ثمر نشسته و این اتفاق فاصله عملکرد جمعی است، گرچه اگر کاری به خوبی انجام نشده مقصر ما هستیم که باید تلاش کنیم و پاسخگو باشیم.

وی با اشاره به اینکه کار اصلی معاونت هماهنگی اقتصادی اجرایی سیاست‌های دولت است، افزود: حق دخل و تصرف در سیاست‌ها را نداریم، البته برخی برنامه‌ها به صورت استانی اجرا می‌شود که نمود خود را نشان می‌دهد، هنر ما این است که ذیل سیاست‌های ابلاغی برنامه‌ها را اجرا کنیم.

منزوی گفت: اگر شاخص‌های کسب و کار در چهارمحال و بختیاری رو به بهبود است حاصل رضایت و حضور مردم در کسب و کار و فعالیت اقتصادی است.

وی بیان داشت: در دولت سیزدهم ۵۴ هزار و ۶۹۹ فرصت شغلی مورد تعهد دستگاه‌های اجرایی در استان محقق شده و امسال تعهد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی استان ۳۲۰۰ نفر است.

منزوی در خصوص کارت‌های بازرگانی صادرکنندگان، گفت: همه کارت‌های بازرگانی توسط اتاق بازرگانی استان رصد می‌شود که از نیروی خود برای انجام صادرات از استان استفاده می‌کنیم، حتی یکی از سیاست‌های ما این است که صادرات استان‌های دیگر از گمرک استان انجام شود، گرچه بنا داریم تنوع در صادرات را نیز افزایش دهیم.


بیشتر بخوانید


وی ایجاد اتاق اصناف کشاورزی و ایجاد انجمن بادام به منظور صادرات محصول تولیدی بادام استان را از اتفاقات دولت سیزدهم برشمرد و افزود: برای اولین بار از سوی اتاق بازرگانی استان تدوین بستر‌های سرمایه‌گذاری با حضور صنعتگران استان صورت گرفت.

منزوی بیان کرد: در سه سال دولت سیزدهم ۷.۷ همت تسهیلات اشتغال‌زایی و صنعت در استان از ردیف‌های مختلف پرداخت شد که از جمله آنها پرداخت ۲۷۰ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی و ۲۲۰ میلیارد تومان برای اشتغال پایدار روستایی بوده است.

وی اظهار داشت: یکی از مشکلات اصلی در چهارمحال بختیاری این است که سرمایه مردم در بانک‌های استان موجود نیست، از طرفی بیش از ۵۶۰ طرح بالای ۷۰ درصد پیشرفت وجود دارد که نتوانستیم تسهیلات به آنها پرداخت کنیم.

منزوی گفت: در دولت سیزدهم ۵۴ هزار و ۶۹۹ فرصت شغلی مورد تعهد دستگاه‌های اجرایی محقق شده و امسال تعهد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ۳۲۰۰ نفر است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حجم سرمایه‌گذاری ۱۷۳۸ طرح صنعتی در دست اجرا ۹۱ همت است، تصریح کرد: از این تعداد ۴۵۴ طرح با پیشرفت بالای ۶۰ درصد به سرمایه ۶.۷ همت نیاز دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار