معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا در یادداشتی خطاب به جامعه پزشکی گفت: امروز روز پزشک است روز انسان فرشته خویی که دغدغه‌ حیات و ممات انسان‌ها را دارد.

سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی پلیس طی یادداشتی به مناسبت روز پزشک نوشت: سپاس از پزشکان و مدافعان بهبود و عافیت که پیکاری سخت را برای تامین سلامت جامعه به جان خریده‌اند؛ امروز روز پزشک است روزِ انسانِ فرشته خویی که دغدغه‌ حیات و ممات انسان‌ها را دارد.

سردار منتظرالمهدی در ادامه یادداشت با اشاره به این کلام یزدان که «هر کس جان احدی را نجات دهد، مانند آن است که جان همه مردم را نجات داده است»؛ نوشت: «پزشکان مصداق بارز این آیه شریفه هستند. بی‌شک عمر با برکت نصیب طبیبی است که پای در خدمت به خلقِ‌خدا نهاده است.

پزشکی که تلخی بیماری را به شیرینی سلامتی گره می‌زند شایسته‌ ستایش و ستودن است آری شما روزتان با نام شیخ الرئیس ابوعلی سینا درآمیخته و اخترِ دانشتان سایه سلامت بر زندگی بیماران انداخته و این روز یادمانه‌ای است در راستای تکریم و قدردانی از طبیبانِ تامینِ سلامتِ آدمیان.

بی‌شک دستان حکیم با دستان شفابخش پروردگارِ عالمیان همدست می‌شود تا تسکین یابد بیماری و درمان گردد بیمار؛ این بزرگترین دستاورد شماست.

سلامت جامعه در گرو تندرستی شماست؛ شما که درمان و تسکین بیمارانید؛ دردمندانی که پناهی جز شما ندارند.

قدردانِ شماییم که با شوق و رنج، طبابت آموخته؛ تعهد و اخلاص جزء لاینفک شغلتان است، متعلق به خودتان نیستید و احیاگرانِ سلامت بشرید؛ لباس سفیدِ شما آرامش بخش دل‌های نگرانی است که برای سلامتیِ عزیزانشان به چشم و دست شما امید‌ها بسته‌اند.

دو نعمت همواره از دید مردم پوشیده است: تندرستی و امنیت؛ پس پلیس با همه وجودش قدر می‌داند زحمات شبانه‌روزی شما را که حافظان سلامت جامعه اید، چرا که می‌داند لاینقطع و بلافصل در خدمت مردم بودن به چه معناست؛ شما مدافعان سلامتید و پلیس مدافعان امنیت».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار