به گفته فرمانده فراجا آمار خروج زوار اربعین از مرز‌های کشور از سه میلیون نفر گذشته است.

سردار احمدرضا رادان امروز (۳۰ مرداد) در حاشیه بازدید از مرز بین الملی خسروی در جمع خبرنگاران از خروج سه میلیون زائر اربعین از کشور خبر داد و افزود: از این تعداد ۲.۸ میلیون نفر زوار ایرانی و مابقی اتباع خارجی هستند.

وی با اشاره به آغاز موج بازگشت زوار گفت: تاکنون ۱.۳ میلیون زائر به کشور برگشته‌اند و بیش از ۱.۵ میلیون زائر ایرانی هنوز در کشور عراق حضور دارند.

وی افزود: خوشبختانه با توجه به استقرار سامانه امام سجاد (ع) تردد زوار سرعت بیشتری گرفته و عبور هر زائر از گیت‌ها تنها چهار ثانیه زمان می‌برد.

وی در ادامه با اشاره به کاهش تصادفات جاده‌ای در اربعین امسال، گفت: خوشبختانه با توجه به رعایت قوانین از سوی زوار اربعین امسال شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای و به تبع کاهش تلفات آن هستیم.

وی با بیان اینکه عمده حوادث جاده‌ای مربوط به موج بازگشت زوار است، گفت: زوار در مسیر برگشت عمدتاً خسته بوده و متاسفانه با همین حالت خستگی و خواب‌آلودگی اقدام به رانندگی کرده و حوادثی را برای خود و دیگران رقم می‌زنند، لذا از زوار درخواست داریم هنگام ورود به کشور مدتی را استراحت کرده و سپس اقدام به بازگشت به شهرهایشان کنند.

رادان با اشاره به برقراری امنیت کامل در مرز‌های اربعینی کشور گفت: خوشبختانه تا به امروز مشکل امنیتی در هیچ یک از مرز‌ها گزارش نشده است.

وی افزود: پلیس و نیرو‌های امنیتی در خدمت زوار بوده و خادم زائران امام حسین (ع) هستند و تا پایان موج بازگشت زوار با همه توان آماده خدمتگزاری خواهند بود.

وی در ادامه به به روند صعودی تردد زوار از مرز خسروی اشاره کرد و افزود: این مرز بین‌المللی قدیمی‌ترین گذرگاه تردد زوار است و خوشبختانه با همت مسئولین استان شاهد روند افزایشی تردد زوار از این مرز هستیم.

وی افزود: آمار تردد زوار از مرز خسروی در اربعین امسال نسبت به سال گذشته رشد داشته که این امر به واسطه ارتقا امکانات و تسهیلات در این مرز است.

برچسب ها: سردار رادان ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار