سخنگوی ستاد اربعین گیلان گفت: تاکنون هفت هزار و ۹۸۳ زائر با ۳۷۶ دستگاه اتوبوس عازم مرزهای مهران و خسروی شده اند که تا روز گذشته یک‌هزار و ۶۲۳ نفر با ۶۱ دستگاه اتوبوس به استان گیلان بازگشتند.

محمد احمدی ادیب جانشین دبیر و سخنگوی ستاد اربعین گیلان  امروز در جمع خبرنگاران به استقبال بی‌نظیر مردم این استان از پیاده‌روی اربعین اشاره و اظهار کرد: تا به امروز ۴۵ هزار و ۵۳۰ نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۴۴ هزار و ۶۱۵ نفر با پرداخت وجه، ثبت‌نام خود را قطعی کردند.

وی با تأکید بر لزوم توجه به اعزام گروهی زوار به مرزهای چندگانه کشور عراق گفت: بر اساس آمار ۳۱ هزار و ۱۳۰ نفر به‌صورت گروهی و سه هزار و ۱۱۸ نفر با خودروهای شخصی به مرزهای کشور عراق به ویژه مرز مهران مراجعه می‌کنند.

سخنگوی ستاد اربعین گیلان، حضور بانوان در پیاده‌روی اربعین را بسیار پررنگ دانست و بیان کرد: از ۴۵ هزار و ۵۳۰ نفر که در سامانه سماح ثبت‌نام کردند ۲۷ هزار و ۶۳۴ نفر را آقایان و ۱۷ هزار و ۸۹۶ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.

احمدی ادیب خاطرنشان کرد: بیشترین ثبت‌نامی برای حضور در پیاده‌روی اربعین بین سنين ۳۰ تا ۴۵ سال بوده که نشان دهنده اشتیاق جوانان برای حضور در این فریضه الهی است. 

وی با بیان اینکه تمامی امکانات حمل و نقل عمومی برای اعزام زوار به مرزهای عراق فراهم است، تصریح کرد: تاکنون هفت هزار و ۹۸۳ نفر زائر با ۳۷۶ دستگاه اتوبوس عازم مرزهای مهران و خسروی شدند و همچنین تا روز گذشته یک‌هزار و ۶۲۳ نفر با ۶۱ دستگاه اتوبوس به استان گیلان مراجعت کردند.

سخنگوی ستاد اربعین گیلان با اشاره به چگونگی دریافت ارز اربعین در بانک‌های عامل گیلان تصریح کرد:  سقف تعیین شده برای ارز ۲۰۰ هزار دینار عراق است و هم اینک ۱۱۳ درگاه بانکی در گیلان وجود دارد که زائران می‌توانند ابتدا با ثبت‌نام غیرحضوری بدین منظور اقدام و سپس برای دریافت ارز مربوطه به بانک عامل مراجعه کنند.

احمدی ادیب از حضور ۳۵ موکب گیلانی در ایام اربعین در کشور عراق و مرزهای این کشور خبر داد و گفت: چهار موکب در مرز خسروی، یک موکب در خروجی استان گیلان، یک موکب در مرز مهران، سه موکب در شهر نجف، در مسیر نجف به کربلا چهار موکب و در شهر کربلا نیز ۲۲ موکب در حال خدمت‌رسانی به زوار هستند.

برچسب ها: اربعین ، زائر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.