چگونگی اجرای طرح عبور راه آهن رشت - آستارا از محدوده تالاب استیل امروز در شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان بررسی شد.

جلسه بررسی چگونگی عبور راه آهن رشت به آستارا از محدوده تالاب استیل با حضور هیئتی از شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور امروز (یکشنبه ۲۸ مرداد ماه) در شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان برگزار شد.

وحید خرّمی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان در این جلسه با بیان سیما، اهمیت و قدمت تالاب استیل گفت: پروژه خط راه آهن رشت - آستارا باید با رعایت ضوابط فنی طرفین اجرا شود.

محسن نوروزی، مدیرکل فنی و بررسی طرح‌های راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیر بنا‌های حمل و نقل کشور نیز در این جلسه گفت: با توجه به درجه اهمیت این طرح برای جمهوری اسلامی ایران که یکی از طرح‌های مهم و زیربنایی محسوب می‌شود، مباحث زمین شناختی، رعایت حد قانونی حریم تالاب و گزینه یابی مسیر مبتنی بر آزمایشات صحرایی در کانون توجه ما بوده است.

در ادامه مشاور پروژه راه آهن طرح و گزینه‌های مورد بررسی عبور راه آهن رشت - آستارا از محدوده تالاب را ارائه و پس از آن ۲ مجموعه به بررسی و تبادل نظر در خصوص مطالعات زمین شناسی و منابع آن پرداختند.

جلسه بررسی چگونگی عبور راه آهن رشت به آستارا از محدوده تالاب استیل

در این نشست مشترک که مدیرکل فنی و بررسی طرح‌های راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیر بنا‌های حمل و نقل کشور و هیئت همراه و رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان، مدیران مرتبط و کارشناسان این مجموعه حضور داشتند، چگونگی پیگیری‌های طرفین به منظور به ثمر نشستن این طرح ملی نیز مورد توافق قرار گرفت.

تالاب استیل آستارا

تالاب استیل با چشم انداز‌های خارق العاده از مناطق کوهستانی، جنگل و مزارع گسترده و سرسبز کشاورزی یکی از جاذبه‌های دیدنی گیلان است که در شهرستان مرزی بندر آستارا در غربی‌ترین نقطه این استان قرار دارد.

تالاب استیل آستارا

وجود پرندگان مهاجر نظیر باکلان و اگرت (حواصیل) یکی از جذابیت‌های این منطقه شکار ممنوع است.

تالاب استیل آستارا

از دیگر جذابیت‌های طبیعی تالاب استیل آستارا، وجود جنگل‌های پهناور و سرسبز با درختان توسکا در سمت غربی تالاب است که به دلیل قرارگیری ریشه‌های این درختان در درون آب، همواره در حال جابه جایی بوده و به تالاب درختان شناور نیز مشهور است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.