آبله میمون اکنون در میان کشور‌های حوزه آفریقای مرکزی در حال جولان دادن است.

صدور بالاترین سطح هشدار از سوی سازمان جهانی بهداشت پیرامون گسترش آبله میمون در جهان باعث نگرانی‌های گسترده شده است. با توجه به تجربه دشوار همه‌گیری کرونا که زندگی انسان‌ها را برای یک بازه چند ساله مختل کرد، اکنون تلاش‌ها برای کنترل همه‌گیری آبله میمون در قاره آفریقا تشدید شده است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، اکنون جمهوری دموکراتیک کنگو در آفریقای مرکزی کانون همه‌گیری آبله میمون محسوب می‌شود. این بیماری به طور گسترده به کشور‌های همجوار کنگو نیز سرایت کرده و آفریقای مرکزی را می‌توان نقطه اوج این همه‌گیری دانست. 

اکنون جامعه بین المللی به شدت در تلاش است واکسن‌های مورد نیاز برای کنترل این بیماری در آفریقای مرکزی را تهیه کند. فقر کشور‌های این حوزه باعث شده است حمایت‌های بین المللی برای این مسئله ضروری باشد. 

شرکت‌های داروسازی در دانمارک و ژاپن موفق به تولید واکسن‌های آبله میمون شده‌اند و سازمان جهانی بهداشت به دنبال تهیه و توزیع این واکسن‌ها در میان جوامع آسیب دیده آفریقایی است. 

براساس اعلام مقامات کنگو، همه‌گیری آبله میمون در این کشور از ژانویه ۲۰۲۳ آغاز شده است که طی این مدت ۲۷ هزار مورد ابتلا شناسایی شده و متاسفانه یک هزار و یکصد تن جان خود را به دلیل این بیماری از دست داده‌اند. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

برچسب ها: آبله میمون ، آفریقا ، کنگو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار