مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان از راه‌اندازی چهار مرکز ترک اعتیاد و ۲ مرکز شبه خانواده ویژه بانوان در این استان در سال‌های اخیر خبر داد.

زهرا ابراهیمی گفت: زنان در مساله اعتیاد نقش قربانی را دارند و بیشتر قربانی اعتیاد پدر، همسر و نزدیکان خود هستند و گرایش زنان به اعتیاد، علت‌های متفاوتی دارد.

وی تاکید کرد: از آنجایی که زنان و مادران در فرهنگ و ادبیات جامعه ایرانی دارای قداست بالایی است و اعتیاد آنان به دلیل نقش مادی، همسری، خواهری و دوامی که برای بقا خانواده دارد تاثیرات منفی و شدید تری در پی خواهد داشت راه اندازی مراکز ترک اعتیاد در استان ویژه این قشر در شهرستان‌های زاهدان، ایرانشهر و چابهار در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: همچنین افتتاح اولین مرکز مهر خانواده بهزیستی، برگزاری نخستین شورای هم اندیشی و هم افزایی بانوان نخبه و فعال اجتماعی شهرستان زاهدان با هدف شناسایی آسیب‌ها و تهدیدات در حوزه زنان و ایجاد کتابخانه در مرکز چند منظوره شیرآباد زاهدان از دیگر اقدامات برای رفع آسیب‌های اجتماعی حوزه زنان استان در سال‌های اخیر بوده است.

وی با بیان اینکه زنان می‌توانند نقش مهمی در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه ایفا کنند، گفت: اگر زن در خانواده تکریم شود و به جایگاه اصلی خود دست یابد، اشتیاق بیشتری برای ایفای نقش مادری و همسری خود پیدا می‌کند و همین امر به تحکیم بنیان خانواده کمک می‌کند، یکی از وظایف ما ایجاد زمینه‌های مساعد برای رشد شخصیت زنان در جامعه است.

ابراهیمی تاکید کرد: در این راستا مشکلات و آسیب‌های اجتماعی حوزه زنان در سیستان و بلوچستان شناسایی و جمع بندی می‌شود تا به ترتیب اولویت برای کاهش آنها برنامه ریزی و اقدام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار