زهرا ابراهیمی با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری با کمیته امداد به منظور تقویت مهارت‌آموزی، خودکفایی و آموزش در مراکز شبه‌خانواده گفت: دختران مراکز شبه‌خانواده در کنار توجه به تحصیل، مهارت‌های شغلی را نیز می‌آموزند.

زهرا ابراهیمی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: با توجه به ضرورت مهارت‌آموزی دختران نوجوان شبه‌خانواده‌ها و ایجاد فرصت‌های مهارت‌آموزی طرح پارچه‌بافی برای ۲ مرکز شبه خانواده اقدام شد تا فرصت آموزش، مهارت‌آموزی و در نهایت درآمدزایی دختران نوجوان این مراکز را فراهم کند.

وی افزود: اسفند سال گذشته مربی‌های پارچه‌بافی با برگزاری کارگاه‌ها، نخستین دوره‌های آموزشی را برگزار کردند که این کلاس‌ها همچنان ادامه خواهد داشت و با توجه به استقبال بسیار خوب مددجویان امید داریم در آینده‌ای نه چندان دور شاهد افتتاح بازارچه‌هایی برای فروش محصولاتشان باشیم.

مراکز شبه خانواده (Home for Children) نهادی اقامتی، زیستی و اجتماعی است که تحت سرپرستی و مراقبت اشخاصی مانند یک زن و شوهر یا مربیان زن و مرد که به صورت یک خانواده زندگی می‌کنند، امکان زندگی و پرورش و آموزش تعدادی کودک و نوجوان بی‌سرپرست را فراهم می‌کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار