یکی از مقام‌های اطلاعاتی پیشین سعودی، ولیعهد کنونی و وزیر دفاع وقت را متهم کرد که برای آغاز جنگ با یمن دست به جعل امضای پدرش زده است.

یکی از مقام‌های اطلاعاتی پیشین سعودی، محمد بن سلمان ولیعهد کنونی و وزیر دفاع وقت را متهم کرد که برای آغاز جنگ با یمن دست به جعل امضاء پدرش زده است.

 سعد الجابری در مصاحبه‌ای که امروز در تارنمای بنگاه سخن پراکنی انگلیس منتشر شد، گفت که محمد بن سلمان امضای پدرش را در یک فرمان سلطنتی جعل کرد و جنگی را آغاز کرد که پس از سال‌ها به بن بست رسیده است.

الجابری که از عربستان گریخته و در کانادا زندگی می‌کند، سال هاست که با حکومت سعودی اختلاف داشته و ریاض را متهم کرده که برای کشاندنش به عربستان، دو فرزندش را زندانی کرده است.

الجابری به شبکه بی بی سی انگلیسی گفت که یک مقام "معتبر و قابل اعتماد" مرتبط با وزارت کشور عربستان به او اعلام کرد که شاهزاده محمد فرمان سلطنتی اعلان جنگ را به جای پدرش امضا کرد.

الجابری در ادامه تصریح کرد: تعجب کردیم که در یک فرمان سلطنتی مجوز مداخله زمینی صادر شده است. او امضای پدرش را برای آن فرمان سلطنتی جعل کرد. قدرت تصمیم‌گری پادشاه رو به افول بود.

جنگ عربستان علیه انصارالله یمن که بن سلمان وعده پایان سریع آن را داده بود، نزدیک به یک دهه است که ادامه دارد. در جریان این جنگ بیش از ۱۵۰ هزار نفر کشته شدند و در جریان یکی از بدترین فجایع انسانی جهان، ده‌ها هزار نفر دیگر جان خود را از دست دادند.

الجابری همچنین بار دیگر مدعی شد که شاهزاده محمد در نظر داشت ملک عبدالله پادشاه سابق را با حلقه سمی تهیه شده از روسیه ترور کند. وی این ادعا را سال ۲۰۲۱ نیز در مصاحبه با شبکه سی بی اس مطرح کرده بود.

الجابری گفت: او برای ترور من برنامه ریزی کرد. تا مرا نکشد، آرام نمی‌گیرد. در این شکی ندارم.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱۲
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
لعنت خدا برشیاطین کودک کش مثل تو و اسرائیل
آخرین اخبار