معاون ستاد علم و فناوری شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی بر ضرورت بازنگری نقشه جامع علمی کشور با رویکرد حکمرانی نوین تأکید کرد.

غلامرضا سلیمی امروز در نشست تخصصی روزآمدسازی نقشه علمی کشور در دانشگاه محقق اردبیلی، بر ضرورت بازنگری در این نقشه با رویکرد حکمرانی نوین تاکید کرد.
معاون آموزش و پژوهش ستاد علم و فناوری شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص دوران تحولی شورای عالی انقلاب فرهنگی، افزود: نقشه جامع علمی کشور باید به عنوان سندی بالادستی، الگوی حکمرانی علم و فناوری در کشور باشد. به گفته او، این نقشه در هر منطقه و استان می‌تواند با توجه به ویژگی‌های خاص خود، متفاوت تفسیر و اجرا شود.
سلیمی با بیان اینکه حلقه مفقوده ما در حوزه علم و فناوری، الگوی حکمرانی است، بیان کرد: برای رفع این مشکل، باید از ظرفیت‌های هیئت‌های اندیشه‌ورز استانی، شرکت‌های دانش‌بنیان و سایر ذی‌نفعان استفاده شود. 
معاون آموزش و پژوهش ستاد علم و فناوری شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی همچنین از فراخوان همایش الگوی حکمرانی تمدن علم و فناوری در هفته‌های آتی خبر داد.
در این نشست، اسماعیل چمنی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی، به دستاورد‌های این دانشگاه در حوزه‌های مختلف علمی، پژوهشی و فرهنگی اشاره کرد و بر اهمیت توجه به کیفیت آموزش و پژوهش مبتنی بر نیاز‌های واقعی جامعه تاکید نمود.
حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حسنی، رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل، نیز بر اهمیت علم و دانش در راستای تعالی انسان و جامعه تاکید کرد و خواستار توجه به اندیشه‌های تمدن‌ساز در دانشگاه‌ها شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.