مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: شراسط ناپایدار جوی تا روز دوشنبه (۲۹ مردادماه) در مناطق مرکزی و جنوبی تداوم خواهد داشت.

مجید کوهی گفت: بر پایه آخرین خروجی مدل‌های عددی پیش‌بینی وضع هوا، جو استان تا ظهر امروز تحت تأثیر سامانه بارشی قرار دارد که از دیروز در استان شروع به فعالیت کرده است.
مدیر کل هواشناسی استان اردبیل افزود: بر این اساس طی مدت مذکور آسمان غالب مناطق نیمه ابری تا ابری، گاهی مه آلود، همراه با وزش باد شرقی (در پاره‌ای از اوقات تند) و بارش باران (توام با رگبار و رعد و برق) پیش‌بینی می‌شود؛ از اینرو هشدار سطح زرد هواشناسی (شماره ۱۴) نیز صادر شده که توجه به توصیه‌های هشدار تأکید می‌شود. 
به گفته او، با خروج این سامانه بارشی هنوز تا روز دوشنبه (۲۹ مرداد) جو استان در مناطق مرکزی و جنوبی نسبتاً ناپایدار بوده و با توجه به تداوم جریانات مرطوب، آسمان در این مناطق غالباً نیمه ابری خواهد بود.
کوهی گفت: احتمال رخداد رگبار باران نیز در این مناطق دور از انتظار نیست؛ روز سه‌شنبه (۳۰ مردادماه) جو استان در اکثر مناطق نسبتاً پایدار شده و از شدت ابرناکی کاسته می‌شود.
او افزود: دما نیز روندی کاهشی به خود می‌گیرد و هوای نسبتاً خنکی در استان حاکم خواهد بود؛ اما از فردا بر میزان دمای هوا افزوده می‌شود و در اواسط هفته آتی دمای هوا به وضعیت نرمال و تابستانه خود برمی‌گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.