کارشناس سیاستگذاری مسکن گفت: پرداخت تسهیلات فرعی از سوی بانک‌ها در حال حاضر جایگزین تسهیلات اولویت‌دار از جمله ساخت مسکن شده است.

بیش از ۵۰ روز از تصویب افزایش تسهیلات ۸۰۰ میلیون تومانی گذشته است این در حالی است که هنوز بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن مقاومت کرده و همین امر خود باعث شده که روند تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن هم با کندی روبرو شود. این در حالی است که بررسی‌های میدانی حاکی از آن است سایر تسهیلاتی که چندان اهمیت و اولویت ندارند از سوی بانک‌ها پرداخت می‌شوند و همچنان سازندگان چشم انتظار پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها هستند.

در همین زمینه هاشمی کارشناس سیاستگذاری مسکن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه در حال حاضر بخش زیادی از پروژه‌های نهضت ملی مسکن چشم انتظار پرداخت تسهیلات ساخت از سوی بانک‌ها هستند این در حالی است که در شرایط کنونی تنها بانک‌ها به فکر پرداخت تسهیلات فرعی از جمله وام‌های خرید خودرو هستند گفت: دولت و وزارت راه وشهرسازی در شرایط کنونی باید به فکر پرداخت تسهیلات مسکن باشد چراکه تا زمانی که وام و منابع مالی برای پروژه‌های مسکونی تامین نشود نمی‌توان امیدی به تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن و در نتیجه تقویت این بخش داشته باشیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر دولت باید تمامی تلاش خود را به کار گیرد که بازار مسکن به سمت رونق هدایت شود و این اقدام هم تنها از طریق حمایت از سازندگان و تامین بخش مالی آنها امکان پذیر خواهد بود بنابراین در شرایط کنونی باید تلنگری به بانک‌ها برای پردخت تسهیلات ساخت زده شود.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر باید سازندگان به فکر  تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن باشند گفت: این اقدام تنها با پرداخت تسهیلات ساخت امکان پذیر می‌شود و با توجه به آنکه بانک‌ها حتی دیگر تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی را پرداخت نکرده و روند پرداخت تسهیلات قفل شده بنابراین به فکر تامین مالی در این حوزه باشیم.

هاشمی توضیح داد: برنامه ریزی برای تقویت روند پرداخت تسهیلات ساخت مسکن و ابلاغ وام ۸۰۰ میلیون تومانی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های است که باید  دولت جدید به فکر ابلاغ آن باشد و باید هرچه سریعتر این اقدام از سوی تمامی بانک‌ها به مرحله اجرایی و عملیاتی شدن برسد و بتوانیم در این زمینه گام‌های مهمی برداریم.

کارشناس سیاستگذاری مسکن افزود: باید در شرایط کنونی تمرکز دولت به فکر تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن باشد تا از طریق بتوان تولید وعرضه واحد‌های نهضت ملی مسکن را تکمیل کنیم.

خبرنگار: محبوبه کباری

برچسب ها: ساخت مسکن ، وام مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار