مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش ۱۰۳ درصدی ورودی کانتینر یخچالی به بندر شهید رجایی خبرداد.

حسین عباس‌نژاد مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به ثبت ۹۵۹ هزارو ۶۲۰ TEU عملیات کانتینری بندر شهید رجایی گفت: از مجموع عملیات کانتینری انجام شده در چهارماه امسال، ۴۹۲ هزار و ۷۱۰ TEU تخلیه و ۴۶۶ هزارو ۹۱۰ کانتینر نیز به مقصد کشور‌های هدف بارگیری شده است.

 وی با اشاره به پهلودهی ۹۷۰ فروند شناور کانتینری به منظور انجام عملیات تخلیه و بارگیری افزود: حجم کانتینر‌های صادراتی در این بندر  ۲۱۴ هزار و ۵۲۸ TEU بوده است که ۲۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

 مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با اشاره به افزایش ۳۵ درصدی ترانزیت خارجی در این مدت، عملکرد این بخش را ۱۷۸ هزار و ۷۳۸ TEU اعلام کرد.

عباس‌نژاد با اشاره به افزایش ۱۰۳ درصدی ورودی کانتینر یخچالی در این مدت گفت: از مجموع ۹۵۹ هزار و ۶۲۰ TEU عملیات کانتینری در بندر شهید رجایی، ۲۹۴ هزار و ۳۳۷ TEU کانتینر وارد شده است. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان میزان ترانشیپ را نیز ۷۹ هزارو ۵۲۸ TEU کانتینر عنوان کرده و افزود: در این مدت نیز ۱۵ هزارو ۱۴۱ کانتینر یخچالی در بندر شهید رجایی تخلیه شده است.

وی در ادامه تعداد ناوگان اضافه شده به بخش حمل و نقل دریایی استان هرمزگان را ۹ فروند شناور اعلام کرد.

به گفته عباس‌نژاد؛ همچنین در چهارماهه امسال چهار دستگاه ریچ‌استاکر و یک‌دستگاه ترانس‌تینر جدید به ظرفیت تجهیزات بندری اضافه شده است.

 بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری و پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

این بندر حیاتی کشور با دارا بودن ۱۲ پست اسکله کانتینری، ۳۰ دستگاه گنتری کرین و انواع تجهیزات مرتبط با حمل و نقل کانتینر بزرگ‌ترین بندر کانتینری کشور محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.