دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با توجه به انتشار خبری با موضوع فوت خانمی در حاجی آباد به دلیل فقر آهن و تزریق سرم در بیمارستان در فضای مجازی، توضیحاتی ارائه داد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: یک خانم ۳۹ ساله ساعت ۱۲ و هجده دقیقه روز چهارشنبه، ۲۴ مرداد با در دست داشتن نسخه دارویی برای تزریق آیروجکت ، به صورت سرپایی در بیمارستان فاطمه الزهرا حاجی آباد پذیرش شد.

منوچهر کمالی افزود: طبق نسخه پزشک معالج، دارو با ۳۰۰ سی‌سی سرم نرمال در مدت ۳۰ دقیقه تزریق و بیمار با حال عمومی خوب حدود ساعت ۱۳ از بیمارستان خارج شد.

وی گفت: ساعت چهارده و 27 دقیقه همان روز بیمار دوباره با علائم درد شکمی، کاهش سطح هوشیاری، اکسیژن و فشار خون با اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان منتقل و بلافاصله از سوی پزشک عمومی اورژانس ویزیت شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: اکسیژن ‌درمانی با ماسک ذخیره اکسیژن شروع و آزمایشات لازم فرستاده شد.

کمالی افزود: با توجه به حضور متخصصان در بیمارستان، مشاوره‌ها ، سرم تراپی و اقدامات دارویی و درمانی لازم صورت گرفت اما وضعیت بالینی بیمار وخیم شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: بیمار دچار ایست قلبی شد و اقدامات احیای قلبی ریوی از ساعت پانزده و 20 تا شانزده و 15 دقیقه ادامه یافت اما متأسفانه موفقیت‌آمیز نبود.

کمالی افزود: در زمان احیا متخصصان بیهوشی، قلب و داخلی بر بالین بیمار حضور داشتند.

وی گفت: جسد متوفی برای بررسی‌های بیشتر، تشخیص و صدور گواهی فوت به پزشکی قانونی ارجاع داده شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
کمبود دارو و سرم