رئیس کل دادگستری کرمان از دستگیری ۷ نفر در ارتباط با قاچاق سوخت و اخذ رشوه خبر داد و گفت: از این افراد ۷۵۰ عدد سکه و یک کیلوگرم طلای آب شده کشف شده است.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان در حاشیه بازدید از مرکز رسانه قوه قضاییه، با اشاره پرونده قاچاق سوخت گفت: اخیراً گزارش‌هایی مبنی بر فساد تعدادی از مسئولان شرکت نفت، کارمندان و کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت و جایگاه‌داران سوخت در بحث اخذ رشوه و قاچاق مواد سوختی از جمله گازوئیل در حوزه شهرستان‌های جیرفت، کهنوج و رودبار جنوب دریافت شده بود که تحقیقات قضایی در ارتباط با این موضوع انجام شد.

وی با بیان اینکه با ورود دستگاه قضایی به این مسئله ابعاد جدیدی از این موضوع کشف شد، افزود: با انجام تحقیقات، پرونده‌ای در این ارتباط در دادگستری استان تشکیل شد که در حال رسیدگی است.

حجت‌الاسلام حمیدی تصریح کرد: در حال حاضر ۷ نفر از عوامل دولتی در اداره صنعت، معدن و تجارت، شرکت نفت شهرستان کهنوج، رودبار جنوب و جازموریان به اتهام اخذ رشوه در بحث قاچاق سوخت دستگیر شده و تحقیقات اولیه از آنها انجام شده است.

وی با بیان اینکه متهمان این پرونده با اخذ رشوه قاچاق سوخت را تسهیل می‌کردند، بیان داشت: این افراد اقدام به جعل فاکتور و ثبت مشخصات حدود ۶۰ دستگاه خودرو راه‌سازی که وجود خارجی نداشتند، کرده بودند و سهمیه سوخت آن ها را دریافت و به افراد قاچاقچی سوخت می‌دادند.  

حجت الاسلام حمیدی با بیان اینکه در بازرسی از منازل ۲ نفر از متهمان این پرونده، بیش از ۷۰۰ سکه طلای تمام بهار کشف شده است، گفت: در منزل یکی از متهمان ۴۰۰ سکه و در منزل متهم دیگر ۳۰۰ سکه کشف شده است؛ همچنین یک کیلو طلای آب شده، حدود۵۰ ربع سکه و نیم سکه از منازل متهمان پرونده کشف شد که این اموال از طریق رشوه به دست آمده بود.  

وی تاکید کرد: متهمان پرونده به جرایم انجام شده اقرار کرده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: این پرونده در مرحله تحقیقات اولیه است و از سوی بازپرس در دادستانی مرکز استان در حال رسیدگی است و قطعاً پای افراد دیگری نیز به این پرونده باز خواهد شد.

حجت‌الاسلام حمیدی تاکید کرد: هر فردی از جمله مسئولان دولتی و غیر دولتی که در تحقیقات و بررسی‌ها مشخص شود در این پرونده نقشی دارد مورد بازجویی قرار خواهد گرفت و اقدامات قانونی برای رسیدگی به پرونده انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: بر اساس تحقیقات و برآورد‌های انجام شده و گزارش ضابطان، اعضای این باند در سه سال گذشته بیش از ۴۰ میلیون لیتر گازوییل قاچاق و از کشور خارج کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
هر دم از این باغ بری میرسو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
چندتاشون اعدام کنید تا دیگه جرأت نکنن به بیت المال دست درازی کنن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
تا دستگاه قضایی وقضات درست نشوند فایده ای ندارد یکماه دیگر همشون ازاد میشن فکر میکنید چطوری؟
United States of America
منصور
۱۰:۱۲ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
قبلا در کرمان اکثرا بجرم مواد مخدر میگرفتن / بازم خدا را شکر دست از قاچاق مواد مخدر برداشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
جناب رئیس کل دادگستری کرمان طبق قوانین قضائی صبحت های افراد ذکر شده در این خصوص برای مخاطبین باید شنیده شود تا به نتیجه گیری منطقی برسند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
چه فایده یکماه میگیرنشون بعدش دوباره آزاد میشن که! خیلی مسخره س
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
آقا بین همکاران خودتون هم سکه گرفتن مرسوم هست. لطفاً اونها رو هم شناسایی و دستگیر کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
همشون رو اعدام کنید اموالش رو مصادره کنید تا درس عبرتی برای چپاولگران دیگر بشه و کسی جرأت رشوه گرفتن به ذهنش هم نزنه
Iran (Islamic Republic of)
محسن کرمانی
۱۰:۱۱ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
به جز اعدام با بقیه حرفات موافقم
حتی زندانم نشن
بدون مال و اموال و کار بفرستنشون تو جامعه تا ببینن مردم چی میکشن. از ده تا زندان براشون سختره.
آخرین اخبار