رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: تا ده روز آینده دادگاه‌های صلح در شهرستان‌های استان کرمان راه اندازی می شود.

 حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در نشست ساماندهی کاهش جمعیت کیفری زندانیان که با حضور جمعی از معاونین به صورت حضوری و روسای دادگستری و دادستان‌های شهرستان‌های کرمان (به صورت ویدئو کنفرانس) برگزار شد، بر ضرورت صدور آرای شفاف و واضح تاکید کرد و افزود: لازم است روسای دادگستری‌ها و دادگاه‌های کیفری دو نظارت کنند تا رای مبهم یا رد مال مبهم صادر نشود.

قاضی القضات استان کرمان در بخشی از سخنان خود با اشاره به تاسیس دادگاه‌های صلح در شهر‌های استان کرمان، بیان کرد: در آن دسته از حوزه‌های قضائی استان که دادگاه بخش وجود دارد، قانون جدید شورا‌های حل اختلاف در حال اجرا شدن است و این به معنی تاسیس دادگاه‌های صلح در دادگاه‌های بخش نیست، اما به دادگاه‌های بخش اختیارات دادگاه‌های صلح داده شده است بدون آنکه ابلاغ دادگاه صلح دریافت کرده باشند.


رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهار داشت: در قانون پیش بینی شده است در صورتی که رئیس قوه قضائیه صلاح بداند در دادگاه بخش، دادگاه صلح راه اندازی بشود و تا زمانی که دادگاه صلح ایجاد نشده است، دادگاه بخش اختیارات دادگاه صلح را دارد.


وی تاکید کرد: از این به بعد در شورا‌های حل اختلاف بخش به هیچ عنوان رای صادر نخواهد شد، اما جنبه صلح و سازش تقویت می‌گردد.


حجت الاسلام حمیدی تصریح کرد: چارت سازمانی دادگاه‌های صلح سایر حوزه‌های قضائی تعریف شده است و این موضوع در حال پیگیری می‌باشد که ظرف ۱۰ روز آینده ابلاغ همکاران صادر خواهد شد و بعد از آن دادگاه‌های صلح در شهرستان‌های استان نیز راه اندازی می‌گردد.


قاضی القضات استان کرمان بیان کرد: علی رغم کمبود نیروی انسانی، فضای اداری و تجهیزات کافی در استان، بایستی روسای دادگستری‌های شهرستان‌ها و دادستان‌های استان کرمان با تمام توان موجود و کمترین تبعات منفی پیاده سازی قانون جدید شورا‌های حل اختلاف را در دستور کار خود قرار دهند.

برچسب ها: دادگاه ، صلحی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار