امام جمعه موقت گرگان گفت: تاریخ بشریت مملو از حمایت آمریکا از ظالم و ستمگران است و این کشور هیچ سابقه‌ای در دفاع از مظلومان ندارد.

حجت‌الاسلام محمدقاسم لیوانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز گرگان گفت: در ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ کودتای آمریکا علیه دولت ملی مصدق با بازگرداندن شاه به ایران رخ داد.

وی خاطرنشان کرد: در شورای امنیت، قطعنامه آتش‌بس در جنگ غزه را آمریکایی‌ها وتو کردند تا رژیم غاصب صهیونیستی بتواند به جنایات و نسل‌کشی خود ادامه دهد.

امام جمعه موقت گرگان در ادامه با اشاره به ۲۶ مرداد ماه سالروز ورود آزادگان به میهن اظهار کرد: کسانی که دوره اسارت در اردوگاه‌ها و زندان‌های عراق را ندیدند، نمی‌دانند بر این عزیزان در طول عمر سال‌های اسارت چه گذشت.

وی افزود: در آن دوره اسرا در چنگال رژیم سفاک بعثی اسیر بودند و شکنجه‌های بسیار سخت جسمی و روانی و آزار‌های زیاد بر آنان روا شد که بعضی از این عزیزان در زندان‌ها و اردوگاه‌های عراق به شهادت رسید.

وی ادامه داد: اگرچه بعضی از هنرمندان تلاش کردند فیلم‌هایی از اسارت این عزیزان درست بود، اما این فیلم‌های چند ساعته نمی‌تواند آن دوران سخت را به نمایش بگذارد.

امام جمعه موقت گرگان همچنین با اشاره به ۳۱ مرداد روز جهانی مسجد، گفت: در آگوست ۱۹۶۹، رژیم صهیونیستی مسجد الاقصی را به آتش کشیدند.

لیوانی بیان کرد: این اقدام و سایر جنایات رژیم صهیونیستی، نشان می‌دهد که آنان اعتقادی به دین حضرت موسی ندارند و تنها در ظاهر خودشان را یهودی می‌دانند و فقط استمرار حکومت ظالمانه خودشان هستند.

وی خاطرنشان کرد: آنان تمام ارزش‌های الهی و اعتقادی را زیر پا می‌گذارند، مساجدی را در غزه بمباران کردند و حتی به کلیسا‌ها هم رحم نکردند.


منبع: ایرنا

برچسب ها: نمار جمعه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.