در قرار پنجشنبه های این هفته یادی می کنیم از شهیدی که دفاع از مردم مظلوم فلسطین را وظیفه دینی می دانست و یکی از آرزوهای او نبرد با اسرائیل غاصب برای آزادی فلسطین بود.

شهید سید محمد تقی زاده چهارم اسفند ۱۳۴۷ در خانواده‌ای متدین در گنبدکاووس متولد شد و در عملیات کربلای ۵ در سال ۶۵ از ناحیه گلو مورد اصابت مستقیم تیر دشمن قرار گرفت و آسمانی شد.

پیکر مطهرش به علت شرایط جغرافیایی منطقه پس از ۳ ماه شناسایی و به گنبدکاووس انتقال داده شد و بر روی دستان مردم شهید پرور گنبدکاووس تشییع و در قطعه شهداء امامزاده یحیی بن زید (ع) این شهر آرام گرفت.

سید محمد از همان دوران نوجوانی با حضور در محافل مذهبی راه پاک زیستن را آموخته بود و در مسجد محله فعالیت‌های فرهنگی، مداحی، تلاوت قرآن، اذان و مکبر داشت تا جائیکه پدرش می‌گوید گاهی اوقات در نماز جماعت دوستانش به او اقتداء می‌کردند.

با شروع جنگ تحمیلی سید محمد برای دفاع از میهن اسلامی عازم جبهه شد و در جبهه تک تیرانداز آرپیچی زن بود و در عملیات‌های مختلف شرکت نمود، تا اینکه یک بار در پاوه بر اثر اصابت تیر دشمن از ناحیه کشاله ران مجروح شد و پس از درمان با وجود آنکه عصا در دست داشت دوباره به مناطق عملیاتی رفت.

خواهر شهید سید محمد تقی زاده می‌گوید: دفاع از مردم مظلوم فلسطین را سید محمد یک وظیفه دینی می‌دانست و یکی از آرزو‌های شهید نبرد با اسرائیل غاصب برای آزادی فلسطین بود.

برچسب ها: شهید ، مناطق عملیاتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.