معاون دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از افزایش ۱۳ درصدی ارائه خدمات دریافت زباله از کشتی‌ها در بندر چابهار نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

سیداحمد هاشمی  اظهارکرد: یکی از مقوله‌های مهم حفظ محیط زیست دریایی، مدیریت مناسب دریافت زباله از کشتی‌ها و جلوگیری از نشر آن در دریا است.

وی بیان کرد: مطابق با ضمیمه پنجم کنوانسیون مارپل، ارائه خدمات دریافت زباله کشتی‌های متردد در بندر چابهار به صورت شبانه روزی و با نظارت مستقیم اداره ایمنی و حفاطت دریایی این اداره کل انجام می‌شود.

معاون دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بر اهمیت پیشگیری از ایجاد آلودگی توسط کشتی‌ها تاکید کرد.

افزایش ۱۳ درصدی ارائه خدمات دریافت زباله از کشتی‌ها در بندر چابهار

وی گفت: همچنین مانور محلی با محوریت استفاده از فنس بوم با هدف ارتقاء آمادگی، در بندر شهید کلانتری چابهار نیز با هدف آمادگی و ارتقاء در عملیات مقابله با آلودگی و محاصره آلودگی در حداقل زمان در اسکله و دریا با استفاده از فنس بوم‌ها برگزار شد.

هاشمی افزود: با توجه به اینکه فنس بوم‌ها نیازی به باد کردن ندارند و شناوری آنها توسط فوم‌های تعبیه شده انجام می‌شود بدون نیاز به پاور پک قابلیت استفاده دارند و این امر باعث افزایش سرعت عمل در کنترل آلودگی می‌شود.

وی یکی از مقوله‌های مهم حفظ محیط زیست دریایی را جلوگیری از نشر آن در دریا عنوان کرد و گفت: خدمات مقابله با آلودگی دریایی در بندر چابهار به صورت ۲۴ ساعته توسط واحد مقابله با آلودگی اداره ایمنی و حفاطت دریایی این اداره کل انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار