کارشناس داوری درباره قضاوت بیژن حیدری در بازی پرسپولیس و ذوب‌آهن توضیحاتی را بیان کرد.

حیدر سلیمانی کارشناس داوری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره قضاوت بازی پرسپولیس و ذوب آهن در هفته اول لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: قضاوت خوبی از بیژن حیدری شاهد بودیم و او  یکی از داوران خوب ما در فصل قبل هم بود و این بازی هم به خوبی از عهده اش برآمد. شاید بتوانم بگویم وجود VAR در این بازی قوت قلبی برای تیم داوری بوده است که خیلی خونسرد و راحت بتوانند بازی را قضاوت کنند و از پس بازی برآیند و تصمیماتی هم که گرفتند درست بوده است.  

او افزود: در دقیقه ۸۳، بیژن حیدری از داوران VAR  مشورت گرفت که تصمیم اولش درست بود که اعلام پنالتی نکرد، چون اورونوف در ۲ صحنه در محوطه جریمه ذوب آهن سرنگون شد. دفعه اول کنترلش را خودش از دست داد و دفعه دوم درست است که مدافع ذوب تکل زد، اما خطایی مرتکب نشد و تکلش به سمت بازیکن ازبکی نبوده است و ارونوف هست که در ادامه خودش را به پشت مدافع می‌زند و سرنگون می‌شود؛ بنابراین خطایی را مدافع در این صحنه مرتکب نشده است. با مراجعه به سیستم کمک داور ویدیویی هم تصمیم درستی گرفته شد.  

سلیمانی گفت: در یک صحنه هم کنعانی زادگان تکل می‌زند و داور به درستی تشخیص داد که پنالتی برای ذوب آهن رخ نداده است. تصمیماتی که در این بازی گرفته شد درست بود و قضاوت خوبی را شاهد بودیم. ان شا الله اگر VAR به طور کامل در ورزشگاه‌های ما مستقر شود به طور حتم اشتباهات داوری ما نیز کمتر خواهد شد.  

او درباره اینکه گل‌های رد و بدل شده در این بازی هم درست بود، گفت:  به نظرم هر ۲ گل مشکلی نداشت. گل ذوب آهن که بدون شک و شبهه‌ای توپ وارد دروازه پرسپولیس شد و گل پرسپولیس هم مشکلی نداشت و درست بود.  

خبرنگار: مریم طایفه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار