فرمانده سابق ارتش اوکراین گزارش وال استریت ژورنال درباره ارتباط او با انفجار خطوط گاز نورداستریم را رد کرد.

ژنرال والری زالوژنی، فرمانده سابق ارتش اوکراین و در حال حاضر به عنوان سفیر اوکراین در لندن، هرگونه دست داشتن در بمباران خط لوله نورد استریم را رد کرد.

بر اساس گزارش آرتی، زالوژنی برخلاف گزارش وال استریت ژورنال مبنی بر اینکه او در حمله مستقیم به خطوط لوله گاز نورداستریم نقش داشته است، گفت که او از چنین عملیاتی مطلع نبوده و هرگونه نشانه‌ای برخلاف آن چیزی جز تحریک اوکراینی ها نیست.

 او افزود: نیرو‌های مسلح اوکراین مجاز به انجام مأموریت‌های خارجی نیستند، بنابراین امکان شرکت در چنین عملیاتی وجود نداشت.

وال استریت ژورنال پیش از این یک داستان غربی منتشر کرده بود که در آن گفته شده بود ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهو اوکراین از بمباران نورد استریم عقب نشینی کرد، در حالی که زالوژنی که از اطلاعات آمریکا اطاعت نکرد عملیات را پیش برد و طرح اولیه آن را اصلاح کرد.

 این روزنامه در رابطه با طرح اولیه‌ای که برای انجام عملیات تروریستی طراحی شده بود، گزارش داد که این طرح شامل استفاده از یک قایق تفریحی کوچک توریستی با تعدادی غواص می‌شود که نیاز به حضور یک زن در میان آنها برای پوشش و ایجاد این تصور بود که این یک سفر دوستانه است.

انفجار خطوط لوله «نورد استریم-۱» و «نورد استریم-۲» در ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۲ رخ داد و آلمان، دانمارک و سوئد وقوع خرابکاری‌های هدفمند را رد نکردند. در همین حال که شرکت عامل این دو خطوط لوله، Norg Stream AG گزارش داد که تخریب خطوط لوله گاز بی سابقه بوده است.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار