استاندار گفت: امنیت پایدار زمینه توسعه همه جانبه آذربایجان‌غربی را فراهم کرده است.

استاندار آذربایجان‌غربی چهارشنبه شب در جلسه شورای بررسی روند اجرای مصوبات سفر شهرستانی به سردشت گفت: به برکت خون شهدا و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام، امروز امنیت پایدار در سراسر استان به ویژه شهر‌های مرزی برقرار بوده و این امر زمینه توسعه همه جانبه را فراهم کرده است.

محمدصادق معتمدیان با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از مصوبات سفر قبلی در حوزه‌های مختلف از جمله گازرسانی، احداث جاده و مدارس، بهداشت و درمان و ورزش اجرایی شده است، افزود: با توجه به اینکه مصوبات تصویب شده در سفر قبلی براساس نیاز‌ها و مطالبات مردم بوده، تمامی وعده‌هایی که به مردم داده شده، عملیاتی خواهد شد و در این زمینه ضمن رفع موانع موجود، اعتبارات لازم برای اتمام تمامی مصوبات سفر تامین می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ضروری است در تمامی شهرستان‌ها جلسات به صورت کاربردی و بر اساس پروژه محور مدیریت شود، اضافه کرد: فرمانداران در شهرستان‌ها با نظارت بیشتر و هماهنگی با مدیران دستگاه‌های اجرایی، روند اجرای پروژه‌های عمرانی و مصوبات سفر را پیگیری کرده و در راستای حل مشکلات آنها تلاش کنند.

استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: در راستای حل مشکلات مردم، تمامی مسوولان استان هم قسم شده‌اند و در این راستا تلاش می‌کنیم تا با اثرگذاری، تمام مطالبات به حق مردم عملیاتی شود.

معتمدیان مدیریت زمان در اجرای پروژه‌های عمرانی را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: با توجه به مدیریت زمان در اجرای بسیاری از پروژه‌های عمرانی، بخش قابل توجهی از پروژه‌های نیمه تمام در استان به اتمام رسیده و اقدامات موثری در این زمینه انجام شده است.

وی با اشاره به بخشی از اقدامات انجام شده در استان در سه سال گذشته، گفت: در گذشته سالانه تنها ۱۰ کیلومتر راه در استان با هزینه بسیار کم احداث می‌شد ولی امروز با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های قانونی در تامین منابع مالی و با وجود افزایش هزینه‌های ساخت، شاهد احداث ۱۵۰ کیلومتر راه سالانه در استان هستیم.

استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت مرز کیله سردشت در راستای توسعه تجارت مرزی در استان، افزود: با ۲۴ ساعته کردن مرز تمرچین و روانسازی مبادلات تجاری و همچنین حضور موثر دستگاه‌های اجرایی در این مرز، مرز تمرچین رتبه اول صادرات به اقلیم کردستان عراق در بین مرز‌های کشور را به دست آورده و ما می‌توانیم با ظرفیت‌سازی مرز کیله سردشت نیز از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این مرز در توسعه صادرات منطقه استفاده کنیم.

از ظرفیت های بی نظیر سردشت برای توسعه منطقه استفاده می شود

مقام ارشد اجرایی استان با اشاره به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بی‌نظیر سردشت گفت: امنیت پایدار، بارندگی‌های فراوان، جنگل‌های بکر، مردم پرتلاش و مناظر طبیعی و گردشگری بی‌نظیر منطقه، می‌تواند این شهرستان را به عنوان یکی از شهرستان‌های  هدف گردشگری منطقه تبدیل کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.