اکران فیلم سینمایی «در آغوش درخت»؛ برنده جایزه اول جشنواره فجر در سینماهای کشور و استان آغاز شد.

فیلم سینمایی درآغوش درخت که در جشنواره گذشته فیلم فجر توانست تحسین منتقدان را برانگیزد و جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین فیلم اول را دریافت کند از روز گذشته همزمان با سرسار کشور در ارومیه نیز بر پرده سینماها رفت  و پردیس سینمایی مهر که اکران آن را برعهده دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان غربی هم در مراسم آغاز اکران فیلم سینمایی درآغوش درخت اظهار کرد: این فیلم تصویر واقعی از داستان زندگی و خانواده را به تصویر می کشد.

علی رزازی با بیان اینکه این فیلم موضوع خانواده را یکی از موضوعات مهم دانسته است، اضافه کرد: این فیلم شیرازه های اصلی زندگی را به مردم نشان می دهد.

معاون استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه مسأله طلاق مسأله ای منفور در ذهن ماست و روایتی که از طلاق دراین فیلم دیده می شود به دور از خشونت است خطاب به حاضران گفت: امروز به تماشای اثری می نشینید که خون دلها برای آن ریخته شده است.

سینما جای سیاه نمایی محض نیست

کارگردان ارومیه ای فیلم در آیین اکران فیلم سینمایی «درآغوش درخت»  نیز گفت: فیلم های دهه نودی با تاسی از غرب جامعه ایرانی را به دور از روابط اجتماعی نشان دادند.

بابک لطفی خواجه پاشا افزود: سینما جای سیاه نمایی محض نیست بلکه ما دوست داریم سینما جای بهترین ها شود.

وی اضافه کرد: ابرقهرمان این فیلم ها را افرادی خاین، معتاد و بی اعتقاد به بنیان خانواده تشکیل می دادند و به این طریق بستر فلاکت و نکبت را اپیدمی کردند.

کارگردان و نویسنده « درآغوش درخت» ادامه داد: آنها با تولید فیلم های بی بنیه و با پیوست خارج از کشور و یا غربی دست به سیاه نمایی زدند.

 لطفی اظهار کرد: در روستاها و شهرها بچه های نخبه و با استعدادی در زمینه تئاتر، سینما ورزش وجود دارد که لازم و ضروری است این افراد شناسایی و معرفی شوند تا در عرصه های مورد نظر تربیت یافته و رشد کنند.

وی با بیان اینکه بهترین بچه های با استعداد در روستاها هستند، گفت: باید افرادی را به روستاها بفرستیم تا این بچه ها را شناسایی کنند تا بدانند تا در کدام عرصه باید تربیت و رشد کنند.

کارگردان و نویسنده این فیلم افزود: بچه های ما به سرعت بزرگ می شوند و زمان می گذرد و اگر اقدامی صورت نگیرد، در برابر تک تک این بچه ها مدیون خواهیم شد.

لطفی خواجه پاشا به روند ساخت و تولید فیلم سینمایی «درآغوش درخت» اشاره کرد و ادامه داد: عده ای از بچه ها بدون اینکه پولی بگیرند، همکاری و یاریمان کردند و این نشان می دهد سرزمین ما چقدر زیباست.

همه سفیر دیده شدن «درآغوش درخت» هستیم

رییس حوزه هنری آذربایجان غربی هم در این مراسم با اشراه به اینکه آنچه در این فیلم برای ما ارزشمند بوده، دغدغه مندی است که هنرمند در راستای حمایت از بنیان خانواده دارد، اظهار کرد: همه ما سفیر دیده شدن این فیلم هستیم.

هادی سعیدی فرد ادامه داد: فیلم سینمایی «درآغوش درخت» برپایه زیست بوم این استان، برای مناسبت های ملی، آب و خاک وهرآنچه از این آب و خاک است ساخته شده است.

همچنین دراین مراسم از طرف نهادها، اهالی فرهنگ و هنر و اقشار مختلف مردم از بابک لطفی خواجه پاشا کارگردان و نویسنده فیلم سینمایی «درآغوش درخت» تجلیل شده و هدایایی به رسم یادبود از طرف رییس حوزه هنری آذربایجان غربی و سایر نهادها و اهالی فرهنگ وهنر اهدا شد و عوامل تولید آن مورد تشویق و تجلیل حاضران قرار گرفتند.

فیلم  سینمایی «در آغوش درخت» به کارگردانی و نویسندگی « بابک لطفی خواجه پاشا» است نخستین اثر این هنرمند ارومیه است که با دیالوگ‌های ساده و خوش ریتم فضای ساده، زیبا و مهربان کودکان را در مقابله با آسیب طلاق به تصویر می‌کشد.

این فیلم برشی از زندگی یک خانواده کارآفرین را به تصویر می‌کشد و کودکانی را نمایش می‌دهد که در آستانه جدایی والدین و فروپاشی خانواده ناجی آنها می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.