استاندار آذربایجان‌غربی گفت: با افزایش گیت‌های خروجی تردد زائران اربعین در تمرچین به حداقل زمان رسید.

استاندار آذربایجان‌غربی در حاشیه بازدید از فعالیت‌ موکب‌ های اربعین حسینی و امکانات بهداشتی درمانی ارائه شده به زائرین اربعین در مرز تمرچین و پیرانشهر در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به افزایش گیت‌های خروجی از مرز تمرچین با همکاری اقلیم کردستان عراق، گفت: تردد زائران اربعین از مرز تمرچین در حداقل زمان و بدون توقف انجام می‌شود.

محمدصادق معتمدیان با اشاره به حمایت دولت از توسعه مرز تمرچین، افزود: با اهتمام مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان، شاهد توسعه زیرساختی مسیر‌های منتهی به مرز تمرچین و ارتقای شاخص‌هایی، چون آب و برق پایدار و پوشش شبکه‌های ارتباطی و اینترنت در منطقه هستیم.

وی همچنین با تاکید بر ارائه خدمات حداکثری به زائران اربعین حسینی در استان، خاطرنشان کرد: مجوز‌های لازم برای تردد زائرین اربعین کشورهایی، چون ترکیه، روسیه، آذربایجان و گرجستان از مسیر مرز بازرگان به سمت مرز تمرچین اخذ شده است.

مقام ارشد اجرایی استان از استقرار موکب‌های مردمی در ورودی مرز بازرگان و مبادی ورودی استان‌های همجوار خبر داد و اضافه کرد: موکب‌های مردمی خدماتی، چون تغذیه، اسکان و خدمات فرهنگی را به زائرین اربعین حسینی ارائه خواهند کرد.

معتمدیان با اشاره به استقرار موکب‌ها در محور‌های مواصلاتی تا مرز تمرچین، افزود: با اهتمام و همکاری حاکمیت اقلیم کردستان عراق و دولت مرکزی، موکب‌ها همچنین در مسیر مرز تمرچین تا حاج عمران، اربیل، کرکوک، بغداد و کربلا مستقر خواهند بود.

استاندار آذربایجان‌غربی به پیش‌بینی تدابیر حداکثری در حوزه ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به زائران نیز اشاره کرده و یادآور شد: با استقرار بیمارستان‌های صحرایی، پایگاه‌های امدادی و اورژانس در مسیر تردد زائرین اربعین حسینی، برنامه جامعی برای ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و امدادی تدوین شده است.

معتمدیان توسعه زیرساخت‌های حوزه حمل و نقل در مسیر تردد زائرین اربعین از مرز تمرچین را نیز یادآور شد و افزود: با مذاکراتی که با مسئولان اقلیم کردستان عراق صورت گرفته، جاده‌های مسیر کرکوک تا بغداد ترمیم شده و اقدامات لازم برای استقرار مواکب و انتقال زائران از مرز تمرچین به اربیل و کرکوک و سپس به یکی از مسیر‌های سامرا، کربلا یا نجف انجام شده است.

افزایش گیت‌های خروجی در تمرچین/تردد زائران اربعین در حداقل زمان+عکس

تمرچین یک کریدور فرهنگی است

وی با بیان اینکه مرز تمرچین به یک کریدور فرهنگی تبدیل شده است، تصریح کرد: استقرار مواکب و ارائه خدمات به زائران اربعین توسط اقوام و مذاهب مختلف، جلوه‌ای از همدلی ادیان بوده و بیانگر ارادت مذاهب گوناگون به امام حسین (ع) است.

استاندار آذربایجان‌غربی به پیگیری و تاکید دولت سیزدهم جهت بازگشایی مرز تمرچین نیز اشاره کرده و افزود: مرز تمرچین یکی از مرز‌های امن کشور بوده و تلاش می‌شود این مرز در طول سال نیز به زائران عتبات عالیات ارائه خدمات کند.

افزایش گیت‌های خروجی در تمرچین/تردد زائران اربعین در حداقل زمان+عکس

تمرچین دروازه صادرات یک میلیارد دلاری

معتمدیان همچنین با بیان اینکه ۲۴ ساعته کردن و بازگشایی مرز تمرچین اثرات مثبت اقتصادی برای منطقه و استان داشته، اظهار داشت: سالانه یک میلیارد دلار صادرات جمهوری اسلامی ایران به اقلیم کردستان عراق از این مرز بوده و زمینه گسترش تجارت برای تجار ملی و استانی فراهم شده است.

وی از تداوم توسعه مرز تمرچین خبر داد و افزود: مرز تمرچین می‌تواند نقش مهمی در توسعه روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با اقلیم کردستان عراق، سوریه و کشور‌های دیگر منطقه داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
این کلمه ی گیت که هم تو رادیو تلویزیون و هم تو اینجا استفاده می کنین فکر کنم بیگانه باشه ها ؟؟؟؟؟؟ درسته ؟؟؟؟ چرا مثل اعراب که از کلمه ی باب استفاده می کنند شما از معادل فارسیش استفاده نمی کنین؟؟؟؟؟؟؟