بخش وسیعی از جنگل‌های بلوط شهرستان بویراحمد در ۲ منطقه آب گرمک نقاره‌خانه و پریکدان از بعدازظهر امروز طعمه حریق شده است.

فرماندار شهرستان بویر احمد اعلام کرد: برای مهار آتش در این مناطق مردم و نیروهای امدادی و منابع طبیعی تلاش می کنند اما وزش باد مهار آتش را سخت کرده است.

شهرام مهدوی مطلق اظهار کرد: این ۲ منطقه از بعد از ظهر امروز حوالی ساعت ۱۶ دچار آتش سوزی شده اند که با تلاش های انجام شده آتش در جنگل های بلوط منطقه آب گرمک در نقاره خانه تقریبا مهار شده اما همچنان نیروها مستقر و فعال هستند.

فرماندار بویراحمد اظهار کرد: آتش سوزی در منطقه پریکدان هنوز مهار نشده و جمعیت زیادی اعم از مردم و دهیاران و نیروهای منابع طبیعی همچنان مشغول مهار آتش هستند اما وزش باد کار را دشوار کرده است.

وی گفت: هم اینک ۶۰ نیرو در پریکدان بویراحمد با تمام توان پای کارند و تلاش می کنند زبانه های آتش را مهار کنند.

وی عنوان کرد: تاکنون آتش به حدود ۴۰ هکتار از جنگل های این ۲ منطقه خسارت وارد کرده است و پیش بینی می شود اگر مشکل جدی بروز نکند ظرف ۲، سه ساعت دیگر آتش را مهار کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: بر اساس شواهد احتمال عمدی بودن این آتش سوزی بسیار است.

علی رضا نیکروز افزود: نیروهای مردمی، فرمانداری، بخشداری، دهیاری ها و بسیج در مهار آتش حضور دارند اما متراکم بودن مراتع و وزش باد موجب سخت شدن کار شده با این حال تا مهار کامل آتش همه نیروها پای کار هستند.

کهگیلویه و بویراحمد ۸۷۴ هزار هکتار جنگل دارد که بیش از ۷۰ درصد جنگل های استان را درخت بلوط با عمر بیش از ۵۰۰ سال پوشش می دهد و هرساله صدها هکتار از این گونه های درختی خاص در آتش می سوزند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کهگیلویه امروز در خبری عنوان کرد: امسال ۴۰۰ هکتار از مراتع و جنگل‌های این شهرستان در آتش سوخت.

پیش تر معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: عمدی بودن آتش سوزی های سریالی در جنگل های کهگیلویه و بویراحمد قطعی است و برای کنترل و شناسایی آتش افروزان نیاز به ورود جدی دستگاه قضایی و اطلاعاتی استان احساس می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.