تشکیلات خودگردان فلسطین رونمایی رژیم صهیونیستی از طرح شهرک‌سازی‌های جدید در کرانه باختری را محکوم کرد.

رژیم صهیونیستی در راستای گسترش شهرک سازی‌ها در کرانه باختری از طرح جدید خود برای تصاحب زمین‌های بیشتر فلسطینیان در بیت الحم خبر داد. براساس برنامه ریزی‌های انجام شده تل آویو به دنبال افزایش شهرک نشینان صهیونیست در کرانه باختری از ۷۰۰ هزار نفر به یک میلیون نفر است. 

به گزارش الجزیره، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین با صدور بیانیه‌ای رونمایی رژیم صهیونیستی از طرح توسعه شهرک سازی‌ها در کرانه باختری را محکوم کرد. 

در بیانیه منتشر شده از سوی این نهاد آمده است: اقدام اسراییل در تصرف صد‌ها هکتار از اراضی فلسطینیان در بیت الحم برای توسعه شهرک سازی‌های غیرقانونی به طور آشکار شکست بین المللی در اجرایی ساختن قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را نشان می‌دهد. 

در ادامه این بیانیه که از سوی خبرگزاری فلسطینی وفا منتشر شده، تاکید شده است: تشکیلات خودگردان بر این باور است شکست جامعه بین المللی باعث تشویق اسراییل برای ادامه غصب سرزمین‌های فلسطینیان در کرانه باختری و تعمیق شهرک سازی‌ها در این منطقه شده است. 

این بیانیه می‌افزاید: اقدامات اسراییل در تخریب خانه‌های فلسطینیان در کرانه باختری که با تصرف این زمین‌ها همراه است به طور آشکار بی احترامی به قوانین بین المللی، قطعنامه‌های شورای امنیت، و نظرات مشورتی دیوان بین المللی قضایی است. 

براساس قطعنامه‌های شورای امنیت، راهکار دو دولت شامل تشکیل کشور مستقل فلسطین در کرانه باختری و غزه به پایتختی بیت المقدس شرقی است. گسترش شهرک سازی‌ها در کرانه باختری به وضوح نشان دهنده مرگ راهکار دو دولت است. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار