مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم از تکمیل نقشه مدیریت بحران مناطق هشتگانه قم برای کمک به نقاط بحرانی در شرایط اضطراری خبر داد.

مهدی برزویی، مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم اظهار کرد: بخشی از نقشه‌های مدیریت بحران شهر قم در طول سال‌های گذشته تهیه شده و بخشی دیگر نیاز است تا توسط مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری با همکاری مناطق و دیگر بخش‌ها تکمیل شود.

وی افزود: برای آشنایی با کارکرد این نقشه‌ها لازم است موقعیت‌هایی مانند بارش برف و باران را مد نظر قرار دهیم که وجود نقشه واحد می‌تواند آسیب پذیری در بسیاری از موقعیت‌ها را کاهش دهد.

مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم با اشاره به افزایش توانایی شهرداری قم در مدیریت برف‌های اخیر ادامه داد: حوادث برفی که دو سال پیش داشتیم نسبت به برف سال ۱۳۸۶ بسیار کمتر بود و دلیل کاهش مشکلات و خسارات این بود که سطوح شیب دار روی نقشه مدیریت بحران مشخص شدند و شن و نمک به مراکزی که دارای اولویت بودند در ابتدا منتقل می‌شدند.

برزویی گفت: نقشه مدیریت بحران سطوح شیبدار، مکان‌های امکان خطر، مناطق آبگیری برای مهار آتش، مناطق دارای اولویت برای شهروندان و چنین نکاتی را در شرایط خاص مثل بارندگی و برف و شرایط اضطراری پیش بینی می‌کند.

وی با اشاره به مشخص کردن ۵ درجه از اولویت برای خدمت رسانی در زمان اضطرار در نقشه شهر قم تصریح کرد: این نقشه‌ها در بخش‌های ستاد بحران مراکز وجود دارد که همکاران پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در هر منطقه بر اساس آن در شرایط اضطراری تصمیم‌گیری می‌کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار