اسرائیل در بسیاری از جنایات خود مستقیم به محل اقامت آوارگان و اسکان غیرنظامیان حمله کرده که جدیدترین مورد آن حمله به مدرسه التابعین بود.

در روز‌ها و هفته‌هایی که کشور‌های مختلف در مسابقات المپیک در حال ثبت رکورد‌های جهانی بودند و بسیاری از آنها چشمان خود را بر کودک‌کشی اسرائیل بسته بودند رژیم جنایتکار صهیونیستی نیز آمار جدیدی در کشتار و قتل عام مردم فلسطین از خود به جا گذاشت و رکورد‌های قبلی را که آن‌هم در اختیار خودش بود، جابه‌جا کرده است.

چندی پیش حضرت آیت‌االله خامنه‌ای، رهبرانقلاب اسلامی درخصوص وحشیگری صهیونیست‌هافرمودند: «رژیم صهیونیستی در ترور و قساوت و جنایت و جنایت‌های عجیب و غریب نصاب جدیدی را در تاریخ جنایتکاری بشر در دنیا به جا گذاشته؛ امروز بمب‌های سنگین صهیونیست‌ها روی سر کسانی ریخته می‌شود که حتی یک گلوله شلیک نکرده‌اند؛ کودکان داخل گهواره، بچه‌های پنج‌_ شش‌ساله، زن‌ها، بیماران بیمارستان‌ها؛ اینها حتی یک گلوله به کسی شلیک نکرده‌اند... این جنایت، یک جنایت بی‌سابقه است.» نگاهی به آمار و ارقام، به‌خوبی نشان می‌دهدصهیونیست‌هادرحال ارتکاب چه جنایاتی درغزه هستند وعجیب این‌که آمریکا و کشور‌های غربی همچنان به حمایت خود از این رژیم ادامه می‌دهند.

کانال تلگرامی الجزیره به‌تازگی درمطلبی به معرفی برجسته‌ترین جنایات اسرائیل در غزه از اکتبر سال۲۰۲۳پرداخته که برخی از آنها را می‌توان این‌گونه برشمرد: جنایت بیمارستان معمدانی با بیش از ۵۰۰ شهید، جنایت طحین با بیش از ۴۰۰شهید، جنایت اردوگاه جبالیا با بیش از ۴۰۰ شهید و مجروح، جنایت اردوگاه النصیرات با بیش از ۲۱۰ شهید، جنایت مواصی خان‌یونس با بیش از ۴۰۰ شهید و مجروح و جنایت حمله به نمازگزاران با بیش از ۱۰۰ شهید.
 
استفاده از هوش مصنوعی برای قتل‌عام غیرنظامیان
اسرائیل دربسیاری ازجنایات خود مستقیم به محل اقامت آوارگان واسکان غیرنظامیان حمله کرده که جدیدترین موردآن حمله به مدرسه التابعین بود که بیش از ۱۰۰غیرنظامی شهید شدند. این درحالی است که پیش ازاین گزارش افشاگران نشان می‌داد، اسرائیل از یک برنامه هوش مصنوعی برای افزایش شمار کشتار غیرنظامیان استفاده می‌کند. تحقیقات نشریه تایمز وتصاویر و اسناد موجود فاش کرده اسرائیل به طور کاملا عامدانه‌ای، دقیقا همان مناطقی را آماج بمباران خود قرار داده که به شهروندان و غیرنظامیان غزه دستور داده تا به آنجا نقل مکان کنند.

دراین گزارش آمده است که با دستور تل‌آویو به شهروندان غزه برای نقل مکان به جنوب غزه، اسرائیل بیشتر خروجی‌ها و مسیر‌های حمل و نقل و عبور مورد نیاز شهروندان را آماج بمباران‌های گسترده قرار می‌دهد. پیش از این نیز گزارش افشاگران منتشر شده در دو نشریه اسرائیلی ۹۷۲ و Local Call فاش کرده بود که چگونه رژیم صهیونیستی از یک برنامه هوش مصنوعی موسوم به «انجیل» برای شناسایی اهداف انسانی و افزایش کشتار غیرنظامیان استفاده می‌کند.
 
سناریوی نخ‌نما
اسرائیل برای فرار از فشارافکارعمومی، همیشه در هر جنایتی ادعا می‌کند نیرو‌های حماس را هدف قرار داده و این نیرو‌ها از محل اسکان غیرنظامیان به عنوان مقر عملیات خود استفاده می‌کردند. اما کشتار عامدانه غیرنظامیان به بهانه دسترسی به نیرو‌ها و تسلیحات حماس، سناریویی مضحک، تکراری و نخ‌نما شده است که اشغالگران از زمان آغاز تجاوزات وحشیانه خود به نوار غزه تاکنون همواره به آن متوسل شده‌اند. اولین بار که صهیونیست‌ها از چنین سناریویی درجنگ اخیر استفاده کردند پس از بمباران بیمارستان المعمدانی در مرکز نوار غزه بود. رژیم صهیونیستی در حمله وحشیانه به این بیمارستان در یک شب بیش از ۵۰۰ فلسطینی را به شهادت رساند و صد‌ها نفر دیگر را زخمی کرد.

 صهیونیست‌ها که ابتدا با افتخار به شکل غیر رسمی مسئولیت این جنایت را بر عهده گرفته بودند، بعد از واکنش شدید جهانی شروع به عقب‌نشینی کردند. آنها ابتدا سعی داشتند مسئولیت بمباران وحشیانه بیمارستان المعمدانی را به گردن حماس بیندازند، اما سپس مدعی شدند که قصد داشته‌اند انبار سلاح حماس را هدف قرار دهند. پس ازافشای دروغ صهیونیست‌ها، حتی رسانه‌های اسرائیلی و آمریکایی هم نتوانستند اشغالگران راازاین جنایت مبرا کنند و رسانه‌هایی همچون نیویورک تایمز مسئولیت مستقیم اسرائیل در این جنایت را تایید کردند. این سناریوی نخ نما شده جنایتکاران صهیونیست همچنان ادامه دارد؛ به‌طوری که چند روز پیش با هدف قرار دادن نمازخانه مدرسه التابعین در شهر غزه، آن هم هنگام نماز صبح بار دیگر با تکرار جنایتی دیگر بیش از۱۰۰غیرنظامی رابه شهادت رساندند. از سوی دیگر در سایه نابودی سیستم بهداشتی غزه توسط رژیم صهیونیستی و از کار افتادن بیمارستان‌های این باریکه، امکان ارائه خدمت به مجروحان وجود ندارد و همین موضوع آمار شهدا را بنا بر گزارش دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه همچنان بالا می‌برد.

منبع: روزنامه جام جم 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.