عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمنان برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات رسانه‌های خود را بسیج کردند اما راه به جایی نبردند.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران در مراسم یادواره شهدای گمنام که در مصلالی امام خمینی ارومیه برگزار شد گفت: : نه تنها اصل انقلاب اسلامی مدیون امام حسین (ع) است بلکه ماندگاری آن نیز مدیون ابا عبدالله الحسین (ع) است.

آیت الله سید احمد خاتمی ادامه داد: صدام می‌خواست سد راه انقلاب اسلامی شده و مانع پیشرفت آن شود، اما رشادت رزمندگان و خون‌های شهدا این فرصت را به او نداد و باعث بقای این انقلاب شد.

امام جمعه موقت تهران به چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: دشمنان توطئه عظیمی برای انتخابات طراحی کردند آنها با توطئه‌های خود سعی کردند حضور مردم در انتخابات و مشارکت آنها را به ۱۵ درصد و ۱۳ درصد برسانند.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری افزود: دشمنان تمام رسانه‌های خود را بسیج کردند تا میزان مشارکت مردم در انتخابات کاهش یابد، اما راه به جایی نبردند.

وی اظهارکرد: آنها با این توطئه خود تلاش می‌کردند آبروی بین المللی ما را از بین برده و آبرویی برای نظام باقی نماند، اما شور و حضور مردم توطئه آنها را خنثی کرد.

آیت الله خاتمی به پیاده روی اربعین هم اشاره کرد و گفت: دراین زمینه کار‌های خوبی صورت گرفته و مسوولان نظارت خوبی داشته اند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه جامعه اطلاعاتی آذربایجان غربی ۲۹۲ شهید متشکل از سپاهی، اطلاعاتی، حفاظتی، مرزبانی، دادگستری، ارتش و اداره کل اطلاعات دارد گفت: همچنین این استان شهدای اهل تشیع و تسنن را در خود جای داده و باید گفت این مراسم مراسم جامعی است.

وی به جنایات رژیم صهیونیستی هم اشاره کرد و افزود: رژیم صهیونیستی در غزه ۴۰ هزار کودک و بزرگ را قتل عام کرد و اوج جنایت خود را نشان داد که در طول تاریخ بشریت این جنایات بی سابقه است.

گرامیداشت یاد شهدا رسم اهلبیت (ع) است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه هم درآغاز این مراسم اظهارکرد: مساله شهادت همواره از موضوعات مهم دینی و روایی بوده و موضوعی کاملا مشهود است و همواره به این موضوع توجه و تاکید شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی ادامه داد: همه بزرگان آرزوی رسیدن به مقام شهادت را داشتند و این را در روایات و تاریخ به وضوح می‌توان دید که چگونه برای رسیدن به مقام شهادت از جان و مال خود گذشته اند.

امام جمعه ارومیه به برگزاری یادواره شهدا اشاره کرد و گفت: برگزار کردن چنین یادواره‌هایی احترام گذاشتن به کسانی است که جان خود را در راه اعتلای دین و وطن هدیه کردند.

وی افزود: گرامیداشت یاد شهدا و ارج نهادن برآن‌ها رسم اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بوده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی برادامه راه و منش ومسیر شهدا تاکید کرد و افزود: اگر این مسیر را ادامه دهیم بدون تردید به سرانجام شایسته ایی خواهیم رسید.

درپایان این مراسم بصورت نمادین تعدادی از خانواده‌های شهدا تجلیل شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.