کمربندی خوی در مراحل پایانی

شهردار خوی گفت: کمربندی شهید سردار سلیمانی در خوی با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در مراحل پایانی است.

شهردار خوی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه طرح کمربندی سردار سلیمانی از مطالبات اساسی مردم خوی در جهت کمک به کاهش ترافیک و توسعه کالبدی شهری است که در اولویت برنامه‌های عمرانی مدیریت شهری قرار دارد، اظهار کرد: ساخت کمربندی شهید سردار سلیمانی در خوی، به عنوان یکی از بزرگترین طرح های عمران شهری آذربایجان غربی در جهت تحقق اهداف طرح تفضیلی در مراحل پایانی است .

حسن نصراله پور گفت: اجرای این طرح پس از اتمام عملیات ساخت پل روگذر آیت ا.. خویی در یک سال و نیم گذشته با آزاد سازی اراضی موجود در مسیر ادامه یافته و در حال حاضر از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار شده است.

وی ادامه داد: این طرح به طول ۶ کیلومتر به صورت رفت و برکشت در راستای تحقق اهداف برزمین مانده طرح تفضیلی خوی اجرا می‌شود که با آزادسازی اراضی و پلاک در محدوده و مسیر طرح از پیشرفت خوبی برخور دار است .

شهردار خوی افزود: با بهر برداری از کمربندی شهید سردار سلیمانی، شهر خوی به بزرگراه های مرز رازی، مرز بازرگان و بزرگراه مرند - تبریز وصل می‌شود.

نصرالله پور با تقدیر از استانداری آذربایجان غربی در کمک به تملک راضی موجود در مسیر این کمربندی تصریح کرد: برای آزاد سازی مسیر این کمربندی بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان و برای ساخت این طرح تاکنون ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است .

شهردار خوی اضافه کرد: در مسیر احداث این طرح دو طرح بزرگ دیگر نیز شامل احیای باغ توتستان خوی در ۶ هزار متر مربع و باغ و عمارت تاریخی دلگشا نیزدر ۶ هکتار و مزار شهدای گمنام اجرا می‌شود.

این طرح بزرگ عمران شهری تا دو ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

شهر خوی با بیش از ۲۵۰ هزار نفر جمعیت بعداز ارومیه دومین شهر بزرگ آذربایجان غربی و جزء ۶ شهر بزرگ شمالغرب کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.