ابتکار عمل شهرداری خوی در مقابله با کم آبی/حذف چمن از بلوارها

شهردار خوی گفت: برای مقابله با کم آبی، چمن از وسط بلوار‌های خوی حذف می شود.

شهردار خوی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سیاست‌های کلی مدیریت شهری مبنی بر حذف چمن از وسط بلوار‌ها با توجه به مصرف بیش از حد آب در وضعیت کمبود می‌باشد و به جای آن از گیاهان و درختان کم آب بر استفاده می‌شود و مقابل کم آبی مقاوم باشند.

حسن نصراله پور با تشریح سیاست‌های مدیریت شهری در کنترل مصرف آب بیان داشت: در سیاست‌های کلی مبنی بر حذف چمن به علت مصرف زیاد آب، گامی مثبت در مدیریت کمبود آب شهر برداشته می‌شود. 

وی در رابطه با حذف چمن‌ها و جایگزینی آن با کاشت درخت اظهار داشت: با توجه به گرمای بی سابقه فصل تابستان و کاهش برداشت از منابع آبی سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری در راستای کنترل مصرف، شهرداری خوی اقدامی در مقابله با عمل تنش آبی بر روی پوشش گیاهی فضای سبز نموده است.

شهردار خوی تصریح کرد: از ثمرات این اقدام کاهش نیاز آبی گونه‌ها در دوره‌های آتی آبیاری و جایگزینی بخشی از پوشش گیاهی با گونه‌های جدید و مقاوم به کم آبی خواهد بود.

نصراله پور ادامه داد: در گام اول، از حدفاصل پلیس راه خوی _ ارومیه تا پل آیت الله خویی (ره) چمن وسط این بلوار حذف و سنگ فرش تعبیه می‌شود و در کنار آن نیز افزایش آبیاری قطره‌ای نیز در دستور کار شهرداری قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.