وزیر کشور ضمن بازدید از سازمان زمین شناسی اظهار کرد: تهیه و تدوین اطلس مخاطرات در حوزه‌هایی که کشور بیشتر با آنها مواجه است جزء موضوعات مشترک ما هستند و انشالله بتوانیم در مواجهه با بحران‌ها بهتر استفاده کنیم.

 احمد وحیدی روز شنبه در سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی حضور یافت و با مدیران و کارکنان این سازمان دیدار و گفتگو کرد.

وزیر کشور زلزله و سیل را از مهمترین حوادث طبیعی کشور دانست و اظهار کرد: فهرست مخاطراتی که در حوزه حوادث طبیعی کشور با آنها مواجه هستیم موارد متعددی را شامل می‌شود و مهمترین آنها عبارتند از زلزله، سیل و آتش سوزی؛ البته می‌توان رانش و فرونشست زمین را نیز از جمله مواردی دانست که در سال‌های اخیر بر حوادث طبیعی کشور افزوده شده اند.

وی با اشاره اهمیت بحران آب و فرونشست زمین در کشور گفت: باید طرح‌های مختلفی که برای تعادل بخشی به آب‌های زیرزمینی تهیه شده زودتر اجرایی شوند و استفاده بهینه از از منابع آبی و مدیریت تخصصی آن در دستور کار قرار گیرد. در مسئله فرونشست باید به دنبال راهکار‌های علمی و عملی باشیم؛ بدین معنا که راهکار‌ها هم از علم روز دنیا بهره‌مند باشند و هم قابلیت اجرایی شدن را داشته باشند.

وحیدی افزود: عزیزان ما در سازمان زمین شناسی می‌توانند در حوزه حوادث طبیعی بسیار نقش آفرین باشند و برخی از موارد به شکل مستقیم در حوزه مسئولیت‌های این سازمان قرار دارد. این سازمان جایگاه استراتژیک و مهمی در پیشگیری از برخی از بحران‌های اقلیمی و طبیعی در کشور را بر عهده دارد و مسلما می‌تواند تدابیر و راهکار‌های مناسبی را در این حوزه با همکاری وزارت کشور به خصوص سازمان مدیریت بحران کشور ارائه دهد.

وزیر کشور بحران‌ها و مخاطرات حوزه حوادث طبیعی در کشور را بسیار جدی دانست و افزود که مسائل این حوزه را به هیچ وجه نمی‌توان نادیده گرفت.

وی با اشاره به اهمیت تعامل بین سازمان مدیریت بحران و سازمان زمین شناسی تاکید کرد: تهیه و تدوین اطلس مخاطرات در حوزه‌هایی که کشور بیشتر با آنها مواجه است جزء موضوعات مشترک ما هستند و من فکر می‌کنم انشالله بتوانیم با سرعت بخشی به این فرآیند از ظرفیت‌های موجود کشور، در مواجهه با بحران‌ها بهتر استفاده کنیم.

سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور یک پژوهشگاه دولتی در شهر تهران، استان تهران است که در سال ۱۳۴۱ تاسیس شده است. بر اساس تحلیل‌های انجام شده این مرکز تاکنون ۱۳۴۸ مقاله علمی در نشریات و همایش‌های داخلی منتشر نموده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار