زارعان گفت: صهیونیست‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که هیچگونه بازدارندگی در مقابله با نیرو‌های مقاومت در منطقه ندارند.

زارعان کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با شبکه خبر درباره ایجاد جنگ جدیدی در جبهه شمال توسط صهیونیست‌ها  اظهار کرد: بعد از عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر آسیب پذیری‌ها امنیتی و دفاعی صهیونیست‌ها نمایان شد و برای همین هم نتانیاهو این جنگ ناجوانمردانه را علیه فلسطینی‌ها ایجاد کرد.

وی ادامه داد: اکنون شاهد آن هستیم که بعد از عملیا‌ت جنایتکارانه و کشتار بیش از ۴۰ هزار نفر انسان، محور مقاومت جبهه‌های جدیدی را در راستای وحدت و انسجام این محور  علیه صیونیست‌ها گشوده است. یکی از این جبهه‌ها جبهه شمالی بود که توسط حزب الله با هدف تاثیرگذاری بر روند جنگ غزه ایجاد شد تا مقابل ماشین کشتار و صهیونیست‌ها را بگیرد.

زارعان گفت: صهیونیست‌ها اکنون به این نتیجه رسیده اند که نه تنها بازدارندگی خود را از دست داده بلکه هیچگونه بازدارندگی در مقابله با نیرو‌های مقاومت در منطقه ندارند؛ بنابراین بعید نیست که نتانیاهو بخواهد از این فرصت به وجود آمده استفاده کند و به نوعی تلاش کند که گروه‌های مقاومت را از طریق عملیات نظامی تضعیف کند.

اگر چه که آنها در باتلاق عظیمی هستند و دستاوردی نداشته‌اند و هیچکدام از اهداف خود مثل آزادی اسرا را نیز به دست نیاورده‌اند.

وی افزود: صهیونیست‌ها می‌توانند آغازگر هر جنگی باشند، اما این که برای آنها دستاورد داشته باشد کاملا غلط است. به نظر من صهیونیست‌ها تا زمانی که حمایت های آمریکا و اروپا را داشته باشند می توانند در جبهه‌های مختلف به جنگ ادامه دهند.

کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: آمریکایی‌ها اعلام می‌کنند که به نتانیاهو برای توقف جنگ فشار می‌آورند، اما  شاهد آن هستیم که میلیارد‌ها دلار تسلیحات به اسرائیل ارسال می‌کنند. هر زمان که صهیونیست‌ها در منطقه شرارت می‌کنند دولت‌های غربی برای حمایت از صهیونیست‌ها آرایش جنگی می‌گیرند.

وی در انتها گفت: تا وقتی که این حمایت‌های تسلیحاتی و امنیتی و نظامی ادامه داشته باشد. باید منتظر هرگونه شرارت دیگر از صهیونیست‌ها باشیم چه در لبنان و یا در جای دیگر. اما این که آیا نتیجه‌ای برای آنها خواهد داشت بحثی دیگری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار