دستغیب به حسابرس کل و بازرسی ویژه دیوان محاسبات ماموریت داد تا برای حل مشکلات موجود اقدام لازم را انجام و با ترک فعل‌ها برخورد کنند.

سید احمدرضا دستغیب رئیس دیوان محاسبات کشور امروز در سومین جلسه هیئت عمومی دیوان محاسبات که از هفته گذشته به منظور بررسی تفریغ بودجه سال ۱۴۰۲ آغاز شده است، گفت: متاسفانه وضعیت تهیه بلیط هوایی و زمینی زائران اربعین، مناسب نیست، شرکت فرودگاه‌ها و معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی باید پاسخگوی این موضوع باشند، تا برای زائران عزیز مشکلی در تردد ایجاد نشود. 

دستغیب با طرح این پرسش که کدام یک از این سامانه‌ها در رابطه با تهیه بلیط اربعین به معنای واقعی فعال است و خدمات می‌دهد، افزود: مسئولان متولی از طریق رسانه‌ها اعلام می‌کنند سامانه باز شده و زائران اربعین حسینی می‌توانند برای تهیه بلیط اقدام کنند و این در حالی است که زائران عزیز، پس از مراجعه به سامانه با تکمیل ظرفیت مواجه می‌شوند، اما در بازار آزاد، شرکت‌های مختلف با قیمت بیشتر بلیط ارائه می‌دهند.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تمام دستگاه‌ها در قبال وجوهی که دریافت می‌کنند، وظیفه ارائه خدمات دارند، افزود: فارغ از اینکه در احکام بودجه تکالیفی برای آنان مشخص شده وظایفی را نیز بر عهده دارند که از جمله وظایف "معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی" برنامه ریزی، ارائه راهکار عملیاتی، هدایت و نظارت به منظور ارتقا بهره وری و توسعه حمل و نقل یکپارچه کشور، بهبود شاخص‌های سفر، یکپارچه سازی حمل و نقل، ایجاد سامانه یکپارچه، ایمن سازی و بهبود تردد است.

دستغیب با اشاره به اینکه در روز‌های اخیر گزارش‌های متعددی مبنی بر نارضایتی از این معاونت در بحث اربعین و تهیه بلیط هوایی و زمینی به دیوان محاسبات گزارش شده، به حسابرس کل مربوطه و بازرسی ویژه این نهاد نظارتی ماموریت داد به این موضوع ورود کرده و مستندات را دریافت و در جلسه بعدی هیئت عمومی گزارش خود را ارائه دهند.

وی تاکید کرد: حسابرس کل و بازرسی دیوان محاسبات همچنین، آنچه که از ترک فعل در ارتباط با وظایف مربوطه در معاونت وزارت راه و شهرسازی اتفاق افتاده را مورد بررسی قرار داده و اگر ترک فعل و تخلفی صورت گرفته به دادسرا ارجاع کنند.

دستغیب همچنین دستور داد: عملکرد شرکت فرودگاه‌های کشور، سازمان هواپیمایی، شرکت هما، یا سایر شرکت‌هایی که تحت نظارت سازمان هواپیمایی کشوری هستند و وعده‌هایی را اعلام عمومی می‌کنند، اما محقق نمی‌شود را مورد بررسی قرار دهند.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور بیان کرد: باید با سامانه فروش بلیط، مردم بتوانند به سهولت و به صورت عادلانه نسبت به تهیه آن اقدام کنند و این سامانه نیز مانع از ایجاد بازار آزاد یا بازار سیاه شود، به طوری که زائران نخواهند با قیمت بالاتری نسبت به تهیه بلیط اقدام کنند.

وی افزود: اینکه مسئولان متولی اعلام می‌کنند سامانه در تاریخ مشخص باز می‌شود، اما تا متقاضیان ورود می‌کنند ظرفیت را تکمیل نشان می‌دهد، ایراد بزرگی است، مگر اینکه حسابرسان دیوان محاسبات تایید کند که در همان فاصله زمانی مشخص تمام بلیط‌هایی که عرضه شده خریداری شده است.

دستغیب تاکید کرد: دستگاه‌های متولی فروش بلیط اربعین حسینی به سرعت مشکلات مربوطه را برطرف و گزارش آن را برای ارائه در هیات عمومی دیوان محاسبات کشور در اختیار حسابرس کل مربوطه و بازرسی ویژه این نهاد نظارتی قرار دهند تا در گام‌های بعدی بتوانیم شاهد ارائه خدمات بهتر به مردم شریف در آستانه اربعین حسینی باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار