در پی تنش‌های ژئوپلیتیکی و افت شدید بورس‌های جهانی، بازار‌های سرمایه کشور‌های عربی شدیدا سقوط کرد.

سهام در بازار‌های عربی تحت تاثیر آشفتگی‌های ژئوپلیتیکی، افت شدید بورس‌های آسیایی و نوسانات قیمت نفت و طلا در جریان معاملات امروز کاهش یافت.

براساس گزارش النشره، بازار مالی دبی با نرخ‌های بیش از ۴ درصد در صدر افت قرار گرفت و پس از آن بازار سهام عربستان با افت بیش از ۳ درصد قرار گرفت.

موج فروش سهام امروز با نگرانی فزاینده مبنی بر عقب افتادن فدرال رزرو در حمایت از کندی اقتصاد آمریکا بدتر شد و سرمایه گذاران را به جستجوی پناهگاه امن در اوراق قرضه واداشت. سهام ژاپن برای سومین روز متوالی سقوط کرد، زیرا معامله گران برای افزایش بیشتر نرخ بهره داخلی قیمت گذاری کردند. 

این درحالی است که در پی اقدامات تروریستی رژیم اسرائیل منطقه ملتهب شده و مقامات پاسخ ایران و حزب الله به رژیم صهیونیستی را محتمل می‌دانند.

شاخص بازار مالی دبی بیش از ۴ درصد سقوط کرد. بازار اوراق بهادار ابوظبی ۲.۵ درصد کاهش یافت. شاخص بازار اصلی عربستان سعودی نیز در معاملات امروز بیش از ۳ درصد کاهش یافت که بیشترین درصد کاهش از سال ۲۰۲۲ به شمار می‌رود .

در همین راستا شاخص اصلی بورس اوراق بهادار مصر ۲.۸ درصد کاهش یافت و به ۲۷۷۱۸ واحد رسید، اما همچنان از ابتدای سال ۱۱ درصد بالاتر است.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار