صهیونیست‌ها اطلاعیه‌هایی را به شهرک‌های صهیونیستی ارسال کرده و به آنان در خصوص پاسخ حزب‌الله هشدار دادند.

روزنامه تایمز اسرائیل گزارش داد که یک اطلاعیه ارتش اسرائیل بین سران مقامات محلی در شهرک‌های شمالی اراضی اشغالی توزیع شده که در آن سناریو‌هایی برای پاسخ حزب الله ترسیم شده است.

براساس گزارش المیادین، این اطلاعیه شامل قطعی برق به مدت ۳ روز در برخی شهرک‌ها، قطعی آب که ممکن است چند روز طول بکشد، قطعی خطوط تلفن ثابت تا ۸ ساعت، قطعی ارتباطات تلفن همراه تا ۲۴ ساعت و قطعی کوتاه مدت رادیو و اینترنت محلی است.

بر اساس این سند، حدود ۴۰ درصد از نیروی کار ممکن است نتوانند در طول مدت جنگ کار کنند و ارائه دهندگان خدمات خارج از مناطق آسیب دیده ممکن است همیشه در دسترس نباشند.

تایمز اسرائیل گزارش داد که نهاد امنیتی رژیم صهیونیستی تخمین می‌زند که این رژیم ممکن است با یک حمله بی سابقه با صد‌ها موشک حامل کلاهک جنگی از محموله‌های ۵۰ کیلوگرمی تا ۱۰ برابر آن مواجه شود.

آنها انتظار دارند که حزب الله اهدافی را در جنوب حیفا از جمله تل آویو هدف قرار دهد که ممکن است تعداد زیادی از شهرک نشینان مجبور به تخلیه به قدس اشغالی و جنوب اراضی اشغالی شوند.

بر اساس این سند، افراد تخلیه شده در مکان‌هایی اسکان داده می‌شوند که در برخی از آنها تعداد زیادی از شهرک نشینان از شمال تخلیه شده و چندین ماه است که در آنها زندگی می‌کنند.  

تایمز اسرائیل می‌افزاید که در حال حاضر برنامه‌هایی برای ایجاد اردوگاه‌های چادری در جنوب، از جمله در مناطقی مانند تیمنا، شمال ایلات، و پارک اشکول در نقب در حال انجام است.

در همین زمینه، روزنامه انگلیسی تایمز نیز به انبار‌های موشکی حزب الله پرداخت و گفت که این حزب دارای نسخه‌ای شبیه به «بازدارندگی هسته ای» است که هزاران موشک دوربردتر نشان می‌دهد.

این روزنامه انگلیسی افزود: اگر حزب‌الله تمام این موشک‌ها را به صورت یک حمله بزرگ شلیک کند، فورا بر پدافند هوایی رژیم صهیونیستی غلبه می‌کند. تایمز تاکید کرد که موشک‌های حزب‌الله مراکز جمعیتی و زیرساخت‌ها در سراسر شمال اراضی اشغالی از جمله تل‌آویو و حیفا را نابود خواهند کرد.

این روزنامه افزود: این قضاوت که حزب‌الله بیش از ۱۵۰ هزار موشک دارد ممکن است دست کم گرفته شود. حزب‌الله با استفاده از پهپاد، گلوله‌های خمپاره‌ای و توپخانه موشکی می‌تواند با نزدیک به نیم میلیون سلاح به اسرائیل شلیک کند.

با توجه به ناتوانی ارتش رژیم صهیونیستی برای ورود به جنگ با حزب‌الله با توجه به خسارات سنگینی که در غزه و در جبهه‌های پشتیبانی متحمل شده است، ترس اسرائیل از آغاز یک جنگ گسترده با حزب‌الله در حال افزایش است.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
امیدوارم این تحلیل تله نباشه
آخرین اخبار