محمدی ثانی گفت: امروز در منطقه در نقطه‌ای قرار گرفته‌ایم که به نظر می‌رسد در گذشته سابقه نداشته و سطح تنش‌ها بالا رفته است.  

محمد محمدی ثانی کارشناس مسائل غرب آسیا با حضور در شبکه خبر در ارتباط با افزایش سطح درگیری‌ها در منطقه اظهار کرد: امروز در منطقه در نقطه‌ای قرار گرفتیم که به نظر می‌رسد در گذشته سابقه نداشته و سطح تنش‌ها بالا رفته است.  

وی ادامه داد: در ادبیات نظامی اصطلاحی به نام منطقه خاکستری وجود دارد. یعنی منطقه‌ای که حرکت‌های نظامی گاهی اوقات در سطحی پیش می‌آید که نه در سطح صلح است و نه در سطح جنگ  و حرکت‌های نقطه‌ای و مقطعی بوده و دو طرف درگیر با یکدیگر تبادل آتش دارند و درگیر هستند منتهی به حدی نیست که وارد جنگ سراسری شود.

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: تا به امروز این موضوع در این منطقه بوده و درگیری‌ها هیچ گاه تبدیل به جنگ نشده، اما شرایط منطقه به دلیل زیاده خواهی و جنایت‌هایی که صهیونیست‌ها در حال انجامش هستند متفاوت شده  و اکنون در شرایطی بوده که آرام آرام در حال خروج از آن منطقه خاکستری هستیم .

وی گفت: حالا این که این موضوع آیا به جنگ تمام عیار تبدیل می‌شود یا نه بستگی به اتفاقات چند روز آینده دارد.

محمدی ثانی گفت: بعضی‌ها می‌گویند ما باید به سمت تنش زدایی برویم، اگر تنش زدایی به معنی منفعل بودن و سکوت باشد اتفاقا این منطقه را به جنگ می‌برد، برای  آن که درگیر جنگ نباشیم سایه جنگ را برطرف کنیم که اتفاقا خواسته تمامی کشور‌ها در منطقه حتی آمریکایی‌هاست باید به جای تنش زدایی به دنبال اراده زدایی از دشمن باشیم.

وی درباره سکوت نهاد‌های بین المللی کفت: نهاد‌های بین المللی ساخته نشدند که برای چنین جنایاتی در کشور‌هایی مثل فلسطین ورود کنند، آنها ۲ کارکرد ورودی دارند، اولی آن است که اقدامات قدرت‌های بزرگ را توجیه کنند و اگر کار غیرانسانی انجام دادند این نهاد‌ها وظیفه توجیه دارند.

وی در انتها گفت: دوم این نهاد‌ها ابزاری هستند برای مقابله و فشار به کشور‌های مستقل مانند جمهوری اسلامی ایران تا ما را مجبور به پذیرش خواستنه‌های خود کنند. تاکنون نقشی از این نهاد‌ها ندیدیم و در آینده هم اتفاق مثبتی را شاهد نخواهیم بود و بی عملی مجامع بین المللی بسیار مشخص است و نیازی به توضیح ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار