نخست‌وزیر طالبان در بیانیه‌ای تصریح کرد مسئولیت گسترش آتش جنگ در منطقه به عهده رژیم صهیونیستی و حامیان آن است.

ملا حسن آخند نخست‌وزیر طالبان در پیامی به مناسبت شهادت «اسماعیل هنیه» ضمن محکومیت ترور رئیس دفتر سیاسی حماس اظهار داشت: هدف قراردادن چنین شخصیتی، نقض شدید تمام هنجار‌های رایج بین‌المللی است و نشان می‌دهد دشمنان در جنگ جاری به هیچ اصلی احترام ندارند.

وی افزود: خاموشی نهاد‌های غربی و سازمان‌های مدعی حقوق بشری در ارتباط به نسل‌کشی زنان و کودکان و غیرنظامیان در غزه، چهره واقعی آنان را نشان می‌دهد.

ملا حسن آخند ادامه داد: به وعده برحق خداوند باور داریم که این قربانی به ثمر می‌رسد. این جنایت آشکار رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که باوجود نسل‌کشی فلسطینی‌ها، این رژیم در جنگ غزه دستاورد قابل توجهی ندارد. به همین خاطر رژیم صهیونیستی برای پنهان نمودن ناامیدی خویش رئیس دفتر سیاسی حماس را هدف قرار داد.

وی تأکید کرد: در این شکی وجود ندارد که شهادت اسماعیل هنیه ضایعه بزرگ برای امت اسلامی است، اما باور داریم مقاومت ملت فلسطین بخاطر حق و آزادی ادامه خواهد داشت.

نخست‌وزیر طالبان در انتها از کشور‌ها و سازمان‌های بانفوذ منطقه و جهان خواست تا جلو جنایات بیشتر رژیم صهیونیستی را بگیرند و اجازه ندهند آتش جنگ غزه در تمام منطقه گسترش یابد.

این مقام ارشد طالبان همچنین تصریح کرد: مسئولیت فراگیر شدن و گسترش این فاجعه بر عهده رژیم صهیونیستی و حامیان آن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.