مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۱ هزار و ۲۷۳ مسافر در اقامتگاه‌های روستا‌های هدف گردشگری این استان از ابتدای امسال پذیرش شدند.

 سعید طالبی پور با اشاره به وجود ۱۶ روستای هدف گردشگری در این استان افزود: روستا‌های مارین، کریک، کاکان، الگن، کوخدان و ده شیخ از جمله روستا‌های هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد است.
 
طالبی پور با اشاره به اینکه اقامتگاه‌های بومگردی با پذیرش هشت هزار و ۴۹۴ نفر سهم قابل توجهی در پذیرش و اسکان گردشگران در کهگیلویه و بویراحمد داشته اند تاکید کرد: این آمار نشان می‌دهد که ایرانیان به زندگی سنتی و تجربه اقامت در مناطق روستایی و عشایر علاقه‌مند است.
 
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ نیز ۱۰ هزار و ۸۰۰ مسافر در اقامتگاه‌های بومگردی استان اسکان داده شدند تاکید کرد: استقبال از تجربه زندگی در این زیرساخت‌های گردشگری روز به روز در حال افزایش است.
 
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: امسال همچنین پنج هزار ۵۳۷ نفر در هتل ها، پنج هزار و ۹۴۰ نفر در اقامتگاه‌های سنتی گردشگری، یک هزار و ۴۰ نفر در مهمان پذیرها، یکهزار و ۴۴۰ نفر در هتل آپارتمان و ۱۱ هزار و ۲۷۳ نفر در خانه‌های مسافر استان پذیرش شدند.
 
طالبی پور گفت: اردوگاه‌های گردشگری با ۲۱ هزار، زایرسرا‌ها با ۷۳ هزار نفر پذیرش مسافر نقش مهمی در اسکان گردشگران در استان داشته اند.
 
وی با اشاره به اینکه مجموع اقامت در زیرساخت‌های گردشگری رسمی و غیررسمی استان از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱۱ هزار نفر بوده تاکید کرد: هتل بیمارستان‌ها و اقامتگاه‌های سنتی بین راهی از دیگر محل‌های پذیرش مسافران در استان بودند.
 
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ تخت در مناطق مختلف استان آماده پذیرش مسافران و گردشگران است که شمار قابل توجهی از این زیرساخت‌ها در روستا قرار دارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.