رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان اشکذر گفت: افزایش مهارت آموزی بر پایه دانش در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بسیار اهمیت دارد.

ندافیون رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان اشکذر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان متولی اصلی مهارت آموزی و برای رسیدن به ماموریت توانمندسازی و تامین نیروی انسانی ماهر مورد نیاز بازار کار با مشارکت افرادی که از این امر مهم سود می‌برند و شرکای خود جشنواره ملی مهارت برگزار کرده است.

او اظهار داشت: برگزاری جشنواره ملی مهارت با هدف کلی گسترش گفتمان مهارت افزایی و فرهنگ سازی مهارت آموزی همچنین معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های حوزه آموزش فنی و حرفه‌ای به مخاطبان و بهره برداران هر سال در هفته ملی مهارت صورت می‌گیرد.

ندافیون گفت: با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته هفته ملی مهارت از ۶ تا ۱۲ مرداد ادامه دارد همچنین اهداف و سیاست‌های کلی مرکز نیز شامل بحث برندسازی مهارت که با هدف افزایش مهارت و تغییر افکار عمومی از مدرک گرایی به مهارت گرایی است.


رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان اشکذر بیان کرد: از دیگر اهداف هفته ملی مهارت توسعه ارتباطات و تعامل‌ها با افرادی که از این امر مهم سود می‌برند و گروه‌های مرجع و جریان ساز برای جامعه محوری مهارت است.

او تصریح کرد: توسعه نقش حمایت گرایانه مجلس شورای اسلامی و دولت می‌تواند در مسیر خروج مهارت از غربت و ناآشنایی نقش انکارناپذیری داشته باشد.

ندافیون گفت: فعال سازی تریبون‌های ملی مهارت از طریق جلب مشارکت و بیشترین بهره مندی از ظرفیت‌های هم افزایی ملی برای جریان سازی مهارت همچنین امید بخشی و ترویج خودباوری در جامعه از طریق مهارت آموزی به عنوان عنصر اعتبار بخشی اجتماعی و مشارکت بخش خصوصی که نقش کلیدی در این امر مهم دارد نیز از دیگر اهداف هفته ملی مهارت است.

 او اظهار داشت: از دیگر اهداف هفته ملی مهارت نیز رقابتی کردن بازار مهارت آموزی و توجه بیشتر به خدمات الکترونیک در تولید محتوا و ارائه فن آوری‌های نوین همچنین حمایت از مهارت آموختگان کارآفرین و هویت بخشی و تقویت روحیه همدلی بین همکاران سازمان است. 

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان اشکذر گفت: هر روز هفته ملی مهارت به یک نام مزیّن شده است که شامل ۶ مرداد روز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و ۷ مُرداد نیز آموزش‌های مهارتی و رسانه و ترویج و اعتلای فرهنگ کار همچنین مهارت و ۸ مرداد آموزش‌های مهارتی پژوهش صلاحیت حرفه‌ای نخبگان و اقتدار ملی است.

او بیان کرد: روز ۹ مرداد نیز به نام آموزش‌های مهارتی مجلس و دولت، آموزش‌های دانش بنیان و اشتغال آفرین و ۱۰ مرداد آموزش‌های مهارتی و هم افزایی، امید آفرینی، پیشکسوتان و بانوان مهارتی نام گذاری شده است.

ندافیون اظهار داشت: ۱۱ مرداد نیز آموزش‌های مهارتی افزایش مشارکت مردم که در خود بحث ثبت آموزشگاه‌های آزاد در رشته‌های مختلف به وسیله مردم و اعطای مجوز‌های بین کارگاهی و ... به بنگاه‌های اقتصادی را در خود دارد، نام گذاری شده است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان اشکذر گفت: ۱۲ مرداد نیز به نام آموزش‌های مهارتی نیاز امروز و فردای ایران نام گذاری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.