کمپین هریس ماه گذشته بیش از ۳۰۰ میلیون دلار کمک مالی جمع‌آوری کرد که بسیار بیشتر از کمک‌های مالی به ترامپ در مدت زمان مشابه بوده است.

کارزار انتخاباتی کامالا هریس، نامزد احتمالی حزب دموکرات در ماه ژوئیه (ماه گذشته میلادی) ۳۱۰ میلیون دلار کمک مالی جمع‌آوری کرده است؛ این در حالی است که کارزار دونالد ترامپ، نامزد رسمی جمهوری خواهان در مدت مشابه موفق به جمع‌آوری ۱۳۷ میلیون دلار کمک مالی شده است.

به گزارش گاردین، این بدان معناست که کمک‌های مالی به هریس در ماه گذشته بیش از دو برابر ترامپ بوده است.

پیش از آن نیز پولیتیکو گزارش داد که ستاد انتخاباتی هریس و سایر کمیته‌های وابسته مجموعا ۳۷۷ میلیون دلار پول نقد در اختیار دارند که ۵۰ میلیون دلار بیشتر از بودجه ۳۲۷ میلیون دلاری ترامپ است.

گفته می‌شود ابتدای ماه ژوئیه برای دموکرات‌ها بسیار ناامید کننده بوده است، زیرا برخی حامیان مالی حزب دموکرات پس از لغزش‌های زبانی مکرر جو بایدن که نشان از ضعف ذهنی او داشت، ادامه کمک‌ها به حزب را متوقف کردند. اکنون گفته می‌شود دو سوم این مبالغ از زمان کناره‌گیری بایدن و خروج او از رقابت‌های انتخاباتی به دست آمده است. 

بایدن که پس از عملکرد ضعیف خود در برابر دونالد ترامپ در مناظره انتخاباتی در حال از دست دادن حمایت اعضای حزب و حمایت‌های مالی بود، سرانجام پس از هفته‌ها اصرار به ادامه رقابت‌ها، ۲۱ ژوئیه اعلام کرد که از رقابت‌های انتخاباتی خارج شده و از معاون خود هریس برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر حمایت می‌کند.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار