امام جمعه بروجرد گفت: خون شهدا موجب تقویت وحدت و همبستگی بین ملت ایران شده است.

حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه های این هفته نماز جمعه بروجرد در مصلای این شهرستان با اشاره به شهادت اسماعیل هنیه رهبر مقاومت فلسطین اضافه کرد: این مرد بزرگ همه عمر خود را وقف مبارزه با اسرائیل و آمریکا کرد و در دفاع از مردم مظلوم فلسطین به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه رژیم غاصب و کودک کش به هیچ چیز پایبند نیست افزود: در کجای دنیا دیده‌اند به مهمانی حمله کنند و او را بکشند؟ این شخصیت بزرگ مهمان جمهوری اسلامی بود و برای ما سخت است اما دشمن بداند با شهادت هنیه،مقاومت همچنان ادامه خواهد داشت.

وی یادآور شد: خون‌هایی که ریخته شده است به رگ‌های جوانان و رزمندگان تزریق و باعث وحدت می شود.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به نزدیک شدن روز حقوق بشر اسلامی اضافه کرد: دین اسلام برای بشر ارزش و احترام قائل است نه حقوق بشری که شاهد آن هستیم.

وی ادامه داد: حقوق بشری که اکنون شاهد آن هستیم حقوق بشر آمریکایی است که از یک سو جنگ و خونریزی به پا و زنان و کودکان را قتل عام می‌کنند و از سوی دیگر فریاد حقوق بشر را سر می‌دهند بنابراین دروغ، نیرنگ و فریب این افراد برای همگان آشکار شده است.

خطیب جمعه بروجرد با اشاره به خدمات شهدای مدافع حرم نیز بیان کرد: اگر این شهدا نبودند داعش بیش از این، جنایات بیشماری را علیه مسلمانان انجام می‌داد.

حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: داعشی های درنده همچون صهیونیست‌ها جنایات وحشتناکی را انجام دادند که اگر شهدای مدافع حرم نبودند داعش دنیا را به فساد می‌کشید.

وی ابراز امیدواری کرد با حضور ابوطالب شفقت استاندار جدید لرستان، تحولات مهمی رخ دهد و ادامه داد: طی سه سال گذشته تحولات خوبی در لرستان ایجاد شد اما به دلیل برخی مشکلات نتوانستیم آنگونه که باید از خدمات دولت مردمی شهید رئیسی برخوردار شویم.

حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گرامیداشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار افزود: این روز سالگرد شهادت خبرنگار ایرنا، شهید محمود صارمی است که با نثار خون خود دنیا را از جنایت طالبان آگاه کرد.

وی اظهار کرد: خون شهید صارمی آثار و برکات زیادی به دنبال داشت و یک روز به نام روز خبرنگار در تقویم تاریخ جمهوری اسلامی ایران ثبت شد که موجب تحولات مهمی در جامعه رسانه کشور و دنیا شده است.

امام جمعه بروجرد همچنین با اشاره به شرایط کارخانه نساجی بروجرد گفت: از استاندار تقاضا داریم نسبت به رفع مشکلات نساجی اقدامات جدی انجام دهد.

حجت الاسلام حسینی افزود: نساجی در سال ۱۴۰۱ حدود یک هزار و ۵۰ میلیارد ریال و سال گذشته نیز یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال درآمد داشته و در این مدت ۴۵۵ میلیارد ریال وام گرفته و تغییری نکرده است.

وی تصریح کرد: چرا حقوق کارگران را با رقم حدود ۴۰۰ میلیارد ریال پرداخت نکرده و این سرمایه‌ها کجا رفته است؟

خطیب جمعه بروجرد تاکید کرد: نساجی بیش از ۶۰ میلیارد ریال هم دستگاه نخریده و حتی اگر ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه کرده باشد و در حالی که بدهی آب، برق و گاز را نیز پرداخت نکرده، پس سرنوشت این همه درآمد، سرمایه و وام چه شده است؟

وی با تاکید بر احقاق حقوق دولتی و ملت با بررسی مسائل نساجی بروجرد و حمایت از کارگران، به وجود برخی مشکلات در حوزه بهداشت و درمان نیز اشاره کرد و گفت: این شهرستان با کمبود چشم پزشک و متخصص مواجه می باشد و کارانه پزشکان پرداخت نشده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.