مدیرکل حج و زیارت لرستان از ثبت‌نام دو هزار و ۵۰۰ زائر این استان در سامان سماح و اعزام چهار کاروان در دهه نخست محرم خبرداد.

  حمید مصطفایی گفت: نام‌نویسی زائران اربعین از ۱۷ تیرماه ۱۴۰۳ در سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir آغاز شده که تاکنون دو هزار و ۵۰۰ نفر در لرستان ثبت نام کرده اند.

وی افزود: چهار کاروان نیز در دهه نخست محرم به عتبات عالیات اعزام شد.

مدیرکل حج و زیارت لرستان گفت: افرادی که قصد حضور در مراسم اربعین را دارند باید در سامانۀ سماح ثبت‌نام کنند و با پرداخت حق بیمه از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

مصطفایی اعلام کرد: زائران پیش از آغاز ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین باید تاریخ رفت‌وبرگشت، نوع وسیله نقلیه برای عزیمت تا مرز و مرز خروجی و ورودی خود را تعیین کنند.

وی گفت: خروج از مرز به قصد زیارت اربعین مشروط به داشتن گذرنامه معتبر حداقل به مدت ۶ ماه است و متقاضیان بدون گذرنامه معتبر باید برای دریافت گذرنامه اقدام کنند.

مدیرکل حج و زیارت لرستان، روش‌های خرید ارز اربعین ۱۴۰۳ را بیان کرد و گفت: فروش ارز اربعین امسال به دو شیوه آنلاین و حضوری است و زائران از شش سکوی فعال می‌توانند برای خرید ارز اقدام کنند.

مصطفایی با اعلام مدارک مورد نیاز برای خرید ارز اربعین ۱۴۰۳ افزود: ارائه کارت ملی، شناسنامه، کارت بانکی و شماره تلفن به نام متقاضی برای خرید ارز زیارتی اربعین الزامی است.

وی تأکیدکرد: فروش ارز اربعین امسال به صورت دینار است و از امروز تا ۳ شهریور ۱۴۰۳ اجرایی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.