پیشکسوت فوتبال گفت: تیم صنعت نفت به اردو رفته است و بعید می‌دانم که انحلال پیدا کند.

ابراهیم قاسمپور پیشکسوت فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره احتمال انحلال باشگاه صنعت نفت آبادان اظهار کرد: مسئولان  تیم فوتبال صنعت نفت آبادان، سرمربی برای تیم خود گذاشتند و بازیکن انتخاب کردند. سالیان سال است که وزارت نفت بودجه‌ای را به باشگاه صنعت نفت نمی‌دهد و کج‌دار و مریز پولی را می‌دادند. تیم صنعت نفت به اردو رفته است و بعید می‌دانم که انحلال پیدا کند. خیلی از تیم‌ها منحل شدند، اما پشت آنها پالایشگاه عریض و و طویل نفت آبادان نبوده است. البته هر چیزی در فوتبال ما امکان دارد. من خبر موثقی درباره وضعیت تیم صنعت نفت آبادان ندارم تا خبر انحلالش را تایید و یا رد کنم.

قاسمپور درباره اینکه عملکرد کدام تیم‌ها در نقل و انتقالات خوب بوده است، گفت: به هر حال تیم‌های تراکتور، استقلال، پرسپولیس، سپاهان و فولاد که وضع مالی خوبی دارند و افراد قوی پشتشان هستند، هر سال نفرات خوبی در نقل و انتقالات جذب می‌کنند. کماکان مثل سال‌های گذشته دست به جیبشان این تیم‌ها خوب است.

او درباره اینکه قرعه کشی لیگ بیست و چهارم فوتبال هم برگزار شد، گفت: فرقی ندارد که تیم‌ها چه قرعه‌ای نصیبشان می‌شود، چون باید تا آخر فصل تیم‌ها با یکدیگر بازی کنند. خیلی نمی‌شود در مورد قرعه کشی نظر دارد که کدام تیم قرعه خوب یا بد نصیبش شده است. در هر صورت اگر قرعه یک تیم اولش سخت باشد، آخرش آسان است و برعکس هم وجود دارد. به هر حال درست است که بازی‌های اول برای تیم‌های مدعی می‌تواند مثل بازی تدارکاتی باشد تا آمادگی بیشتری پیدا کنند، اما بعد به مشکل می‌خورند. من فکر نمی‌کنم خیلی قرعه‌کشی تاثیر  داشته باشد، چون مسابقات لیگ، تورنمنت طولانی مدتی است و همه تیم‌ها باید با هم بازی کنند.

پیشکسوت فوتبال درباره اینکه آیا لیگ ما کیفیت بالایی دارد که پیشنهادات نجومی به بازیکنان می‌شود، گفت: من چند سال پیش گفتم که بهترین بازیکن ما  ۵۰۰ میلیون نمی‌ارزد و اکنون هم این اعتقاد را دارم. البته هزینه‌ها سرسام آور بالا می‌رود و کیفیت پایین است و ما کیفیتی در لیگ نمی‌بینیم. من نمی‌دانم هزینه‌ها بر چه مبنایی بالا می‌رود. اگر واقعا بر مبنای تورم است، حقوق کارمند و کارگر را چقدر بالا می‌برند که حالا مبالغ قرارداد بازیکنان افزایش پیدا می‌کند. من فوتبالیست و مربی بودم و آدم بخیلی هم نیستم و اعتقاد دارم که بازیکن باید پول بگیرد، چون زمان اوج یک بازیکن زیاد نیست و ممکن است مصدوم شود و از فوتبال کنار برود. البته باید حساب و کتابی باشد و در یک چارچوبی باید مبالغ پرداخت شود. من  وقتی صحبت از ۷۰، ۸۰ و ۱۰۰ میلیارد می‌شود سرم سوت می‌کشد.

قاسمپور درباره نقش دلالان در افزایش مبلغ قرارداد بازیکنان گفت: به طور حتم مبالغی که بی رویه بالا می‌رود، دلالان نقش زیادی دارند. البته کسانی که در باشگاه‌ها هم هستند می‌توانند در افزایش مبالغ بازیکن موثر باشند.  اتفاقاتی که در مورد فساد در فوتبال در چند سال گذشته رخ داد، اکنون دارد صدایش در می‌آید. شک نکنید هنوز هم فساد وجود دارد. من فکر می‌کنم مسئولان منشا فساد در فوتبال هستند. به هر حال زیر مجموعه سازمانی که فساد در آن وجود دارد مطمئنا در راسش هم فساد هست. سالیان سال در زمان مهدی تاج هم اتفاقاتی افتاد، اما پیگیری نشد. من زیاد چشمم آب نمی‌خورد که با افراد اصلی پرونده فساد در فوتبال برخورد کنند. افراد قدرتمند زورشان زیاد است و با لابی گری نجات پیدا می کنند. به نظرم ۲، ۳ نفر در پرونده فساد در فوتبال قربانی می‌شوند. به قول دادکان، تا ریشه را نخشکانند شاخ و برگ‌ها دوباره در می‌آیند و مهم این است که ریشه فساد خشکانده شود.

خبرنگار: مریم طایفه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار