تیم بسکتبال آمریکا در ادامه حضور خود در بازی‌های المپیک پاریس سودان جنوبی را شکست داد تا همچان روی نوار پیروزی گام بردارد.

در جریان آخرین دیدار از دور دوم مرحله گروهی بسکتبال المپیک ۲۰۲۴ پاریس، تیم پرستاره و قدرتمند آمریکا به مصاف سودان جنوبی رفت و با نتیجه ۱۰۳ به ۸۶ از سد حریف خود عبور کرد.

هر دو تیم بازی‌های المپیک را مقتدرانه آغاز کرده بودند و با یک پیروزی به مصاف یکدیگر رفتند، اما این بار آمریکایی‌ها برخلاف بازی دوستانه قبل از آغاز المپیک (که با یک امتیاز اختلاف حریف آفریقایی را شکست داده بودند) چندان به زحمت نیفتادند و گام دوم را هم در المپیک محکم برداشتند.

بخت اول قهرمانی مسابقات، این بازی را کاملا بهتر آغاز کرد و در همان کوارتر نخست اختلاف ۱۲ امتیازی با حریف ایجاد کرد (۲۶ - ۱۴). کوارتر دوم را هم آمریکا با نتیجه ۲۹ به ۲۲ پیروز شد، اما در ۲ کوارتر آخر، سودانی‌ها به خودشان آمدند و کمی اختلاف را کم کردند. کوارتر سوم با پیروزی ۱۸ به ۲۱ سودان به پایان رسید. البته نیمکت نشینی بیشتر بازیکنان اصلی آمریکا در این کوارتر هم در ثبت این نتیجه بی تاثیر نبود اما در کوارتر چهارم هم آمریکا ۳۰ به ۲۹ پیروز شد تا در مجموع با نتیجه ۱۰۳ به ۸۶ از سد حریف خود عبور کند.

نونی اومات با ۲۴ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن سودان جنوبی و کل مسابقه لقب گرفت. دیدار بعدی آمریکا برابر پورتوریکو خواهد بود که ساعت ۱۸ و ۴۵ دقیقه شنبه ۱۳ مرداد خواهد بود.

پیش از این بازی صربستان نیز ۱۰۷ بر ۶۶ پورتوریکو را شکست داده بود.

در گروه A این رقابت‌ها که به گروه مرگ معروف است، تیم‌های استرالیا، اسپانیا، یونان و کانادا حضور دارند، در گروه B نیز تیم‌های فرانسه، ژاپن، برزیل و آلمان و در گروه C صربستان، آمریکا، پورتوریکو و سودان جنوبی قرار دارند.

از تیم ملی بسکتبال آمریکا به عنوان قدرتمندترین تیم این دوره از بازی‌ها و شانس اول کسب عنوان قهرمانی در المپیک پاریس نام برده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار