مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه وبویراحمد در رابطه با حوادث آتش سوزی، کوهستانی و غرق شدگی هشدار داد.

علیرضا نیک‌روز در خصوص شنا کردن در رودخانه‌ها، سدها، کانال‌های انتقال آب، استخر‌های شنا، استخر‌های آب کشاورزی و باغات هشدار داد.
 
نیکروز اظهار داشت: این استان با یک درصد مساحت کشور، برخوردار از ۱۰ درصد آب کشور و دارای چشمه سارها، رودخانه‌های خروشان و پر آب و سد‌ها که ویژگی‌های خوب استان است، اما به دلیل شیب زیاد، شدت جریان و یا عمق بالا آب برای شنا کردن مخاطرات زیادی دارد.
 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری در رابطه با حوادث غرق شدگی با توجه به آغاز فصل گرما به گردشگران، مسافران و مردم استان هشدار داد و افزود: متاسفانه با همه اطلاع رسانی، تاکیدات، هشدار‌ها و نصب تابلو‌های هشدار دهنده، اما هرساله تعدادی از گردشگران، مسافرین و مردم منطقه به همین خاطر جان خود را از دست می‌دهند.
 
نیکروز تاکید کرد یکی از حوادث تلخ همزمان با شروع فصل گرما، حادثه غرق شدگی در استخرها، رودخانه‌ها و سد‌ها است که از مردم شریف استان انتظار داریم هنگام شنا کردن در استخر‌ها و چشمه سار‌ها دقت لازم را داشته باشند و از شنا کردن در سد‌ها و رودخانه‌ها اجتناب کنند.
 
 وی تاکید کرد آب منطقه‌ای استان نیز مسئول نظارت بر رودخانه‌های دائمی و آب مخازن سد‌های استان از طریق استقرار تیم نجات، گشت‌های نظارت، و تابلو‌های هشدار دهنده به این مسئله مهم اهتمام جدی داشته باشد.
 
نیکروز تاکید کرد: فرمانداران، بخشداران و دهیاران هم نسبت به مناطق خطرآفرین رودخانه‌ها و سد‌ها دقت و تاکید لازم را داشته باشند.
 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری به ۸۰ درصد مساحت کوهستانی این استان اشاره کرد و افزود: شیب زیاد و صخره‌ای بودن مناطق استان برای مسافرین و گردشگرانی که علاقمند به کوهپیمایی هستند می‌تواند خطرساز باشد.
 
نیک روز تاکید کرد به دلیل انبوهی جنگل و مراتع و شدت باد در همه مناطق استان، مسافران، گردشگران و مردم استان نسبت به روشن کردن آتش در محیط‌های آزاد خودداری کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.