یکی از رهبران جنبش حماس در اظهاراتی ضمن تسلیت شهادت رئیس دفتر سیاسی این جنبش در حمله رژیم صهیونیستی، تاکید کرد که این اقدام مانع از توقف مسیر جهاد و مقاومت برای آزادسازی فلسطین نخواهد شد.

به نقل از شبکه الجزیره مباشر، «اسامه حمدان» از رهبران جنبش حماس در این باره اظهار داشت: اسماعیل هنیه درحالی به شهادت رسید که نبرد امت ما برای آزادسازی فلسطین و نبرد طوفان الاقصی را رهبری می‌کرد.

وی گفت: شهادت اسماعیل هنیه را که در مسیر جهاد و آزادسازی قدس و فلسطین به شهادت رسید به امت تسلیت می‌گوییم و تاکید می‌کنیم که خون ما به عنوان رهبران مقاومت باارزش‌تر از خون فرزندان ملت فلسطین نیست.

حمدان تاکید کرد: جنبش حماس در هر برهه‌ای که رهبرانش به شهادت رسیده‌اند قدرت بیشتری به دست آورده است و جنایت ترور اسماعیل هنیه نیز مسیر جهاد و مقاومت و آزادسازی فلسطین را متوقف نخواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر ترور شهید هنیه یک دستاورد برای دشمن محسوب می‌شود، اما نجات آن را تضمین نخواهد کرد و پاسخ مناسب و مورد انتظار به این جنایت و ترور؛ تقویت وحدت ملی و تبدیل آن به یک واقعیت است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در تهران بر اثر هدف قرار گرفتن محل اقامت آنها به شهادت رسیدند. علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی و نتایج آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

در پی این اقدام بزدلانه، دولت‌ها، سران و مقامات، گروه‌های مقاومت، سازمان‌ها و نهاد‌های مدنی و شخصیت‌های مختلف سیاسی و دینی در سراسر جهان به این ترور واکنش نشان دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار