کارنامه ترورهای رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۴ که تنها ۷ ماه از آن گذشته بسیار خونین و سیاه است.

تنها رژیمی که اساساً ترور را در دستور کار همیشگی خود از دیرباز تاکنون قرار داده، رژیم صهیونیستی است که فیلم‌ها و کتب زیادی درباره آن منتشر شده و حتی در خاطرات جاسوس‌های این رژیم درباره این موضوع نقل قول‌های بسیاری مشاهده شده است.

رژیم صهیونیستی از دهه ۱۹۵۰، سیاست ترور و تصفیه را به عنوان دکترین ثابت خود اتخاذ کرده بدون اینکه به عواقب سیاسی و قانونی این اقدام وحشیانه و ضدانسانی توجه کند. رژیم صهیونیستی از ترور به عنوان راهی برای پوشاندن ضعف‌های جنگی خود استفاده می‌کند و در این راستا سعی دارد به فرماندهان و نیرو‌های کلیدی ضربه زده و آنان را به طور فیزیکی حذف کند.

اطلاعات فاش شده نشان می‌دهد شرکت‌های آمریکایی از جمله متا که مالک فیس‌بوک، واتس‌اپ و اینستاگرام است داده‌هایی را خصوصا درباره فلسطینیان به رژیم صهیونیستی ارائه می‌دهد. 

پرونده این رژیم در سال میلادی ۲۰۲۴ که تنها نیمه آن (۷ ماه) سپری شده در بخش ترور سنگین است و نشان می‌دهد این رژیم به چه میزان در حوزه ترور سرمایه‌گذاری کرده است.

در این خصوص به بخشی از این ترور‌های صهیونیست‌ها از آغاز سال ۲۰۲۴ میلادی می‌پردازیم:‌

رژیم صهیونیستی در زینبیه دمشق پس از مدت‌های مدیدی که در پی ترور سردار سید رضی موسوی بود، او را در منزلش در سوریه ترور کرد. شهید سید رضی موسوی از فرماندهان ارشد نیروی قدس سپاه در سوریه بود که چند دهه مسئولیت پشتیبانی و لجستیک مقاومت در سوریه و لبنان را بر عهده داشت. (۲۰۲۳/۱۲/۲۵)

سید رضی موسوی

«صالح العاروری» معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس بر اثر وقوع انفجار در حومه جنوبی بیروت ترور شد. وب‌سایت آمریکای آکسیوس از هماهنگی دولت بایدن و تل‌آویو در ترور العاروری خبر داده است. این رسانه آمریکایی به نقل از دو مقام این کشور نوشت که اسرائیل عامل حمله‌ای در جنوب لبنان بوده که به کشته شدن "صالح العاروری" مقام ارشد حماس منجر شد. یکی از کارشناسان عرب در اینباره بیان کرد: «نخست وزیر رژیم صهیونیستی بعد از شکست و ناکامی در تحقق اهدافش در جریان جنگ علیه نوار غزه، اقدام به ترور "صالح العاروری" نائب رئیس جنبش حماس کرد تا وجهه تخریب‌شده خود را ترمیم کند.» (۲۰۲۴/۱/۲)

صالح العاروری

«وسام حسن طویل» (حاج جواد) یکی از فرماندهان جنبش مقاومت لبنان بر اثر حمله پهپادی رژیم اسرائیل به یک خودرو در جنوب لبنان در منطقه «خربه سلم» در راه قدس به شهادت رسید. رژیم صهیونیستی خودروی فرمانده حسن الطویل را در جنوب لبنان هدف قرار داد و او را به شهادت رساند. شهید وسام الطویل از فرماندهان «گردان رضوان» وابسته به حزب الله و مسئول مدیریت عملیات در جنوب بود. (۲۰۲۴/۱/۸)

وسام حسن طویل»

رژیم صهیونیستی از ترور «عبدالله ابوشلال» از فرماندهان گروه‌های مقاومت در اردوگاه بلاطه در کرانه باختری خبر داد. ابوشلال به همراه یارانش در جریان انفجار حمله پهپادی در نابلس به شهادت رسید. (۲۰۲۴/۱/۱۷)

عبدالله ابوشلال

روز شنبه ۳۰ دی‌ماه در جریان حمله جنگنده‌های رژیم‌صهیونیستی به منطقه مسکونی المزه در غرب دمشق، ۵ تن از مستشاران سپاه پاسداران انقلابی اسلامی به شهادت رسیدند. حجت‌الله امیدوار، علی آقازاده، حسین محمدی، سعید کریمی و محمد امین صمدی پنج مستشار ایرانی بودند که در این حمله تروریستی به شهادت رسیدند. «محمد باقر قالیباف»، رئیس مجلس شورای اسلامی در باره این ترور گفت: رژیم صهیونیستی می‌خواهد از طریق ترور، حیثیت بربادرفتۀ خود در میدان غزه و شکست غیرقابل جبران عملیات طوفان‌الاقصی را ترمیم کند. (۲۰۲۴/۱/۲۰)

مستشاران سپاه پاسداران انقلابی

نیروی ویژه رژیم صهیونیستی پس از نفوذ به بیمارستان ابن سینا در جنین، ۳ جوان را ترور کردند. یکی از آنها مجروح شده بود و روی تخت در حال درمان بود. (۲۰۲۴/۱/۳۰)

ترور

پهپاد‌های تهاجمی ارتش رژیم صهیونیستی یک خودروی سواری را در شهرک المجادل واقع در جنوب لبنان مورد حمله قرار دادند. در جریان این حمله تروریستی که با شلیک یک فروند موشک انجام گرفت، دو نفر از اعضای حزب الله از جمله «حسن حسین سلامی»، از مسئولان این گروه در جبهه الحجیر به شهادت رسیدند. (۲۰۲۴/۲/۲۶)

تصویری از محل ترور "مصطفی ثریا" خبرنگاری که به همراه "حمزه الدحدوح"در غزه توسط ارتش اسرائیل به شهادت رسیده‌اند، در رسانه‌ها منتشر شد. این تصاویر وجود سربازان یا تجهیزات نظامی را نشان نمی‌دهد؛ علی‌رغم آنکه اسرائیل ادعا کرده بود که یک حمله تروریستی در آن منطقه نیروهایش را در معرض خطر قرار داده بود. حمزه و مصطفی در اوایل جنگ، در مسیر خود به سمت جنوب غزه، از پست‌های بازرسی اسرائیل عبور کردند. (۲۰۲۴/۳/۱۹)

مصطفی ثریا

«محمدرضا زاهدی»، از فرماندهان نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر اثر حمله هوایی رژیم اسرائیل به ساختمان مجاور سفارت ایران در دمشق به شهادت رسید. سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی از فرماندهان ارشد نیروی قدس سپاه پاسداران در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق به شهادت رسید. 

شهید زاهدی ارشدترین فرمانده «سپاه قدس» در سوریه و لبنان بود. این شهید بزرگوار در بیروت زندگی می‌کرد و به «حسن مهدوی» نیز معروف بود و همراه وی ۶ نفر دیگر به شهادت رسیدند. (۲۰۲۴/۴/۱)

شهید زاهدی

اعضای سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی که بر اثر بمباران خودروی‌شان در دیر البلح در مرکز نوار غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی ترور شدند. (۲۰۲۴/۴/۲)

سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی

ارتش رژیم اسرائیل و شاباک با صدور بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که جنگنده‌ها بر اساس اطلاعاتی دقیق به فرزندان هنیه در مرکز غزه حمله کردند. سخنگوی انصارالله یمن در واکنش به این اقدام تروریستی گفت: «هدف قرار دادن خانواده اسماعیل هنیه میزان شکست میدانی رژیم اسرائیل را آشکار می‌کند.» (۲۰۲۴/۴/۱۰)

فرزندان هنیه

عناصر امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین برای ترور یکی از فرماندهان گردان طولکرم به نام «احمد ابوالفول» به سوی خودروی وی شلیک کردند که به شهادت وی منجر شد. (۲۰۲۴/۵/۲)

همزمان با حملات رژیم صهیونیستی به اردوگاه جبالیا در مرکز غزه و نیز ورود واحد‌های زمینی ارتش اسرائیل به رفح، این رژیم شب گذشته در یک حمله هوایی به شهر جنین در کرانه باختری، «اسلام خمایسه» یکی از فرماندهان گردان‌های جنین را به شهادت رساند. در پی جنایت صهیونیست‌ها در ترور خمایسه اعتصاب و عزای عمومی سراسری در این شهر اعلام شد. وزارت بهداشت فلسطینی اعلام کرد که در حمله رژیم صهیونیستی به اردگاه جنین یک نفر شهید و ۸ نفر دیگر زخمی شدند. (۲۰۲۴/۵/۱۸)

اسلام خمایسه

جنبش مقاومت حزب‌الله اعلام کرد که «طالب سامی عبدالله» (ملقب به حاج ابوطالب) در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به شهرک «جویا» در جنوب لبنان به شهادت رسیده است. (۲۰۲۴/۶/۱۲)

طالب سامی عبدالله»

شهید «محمد نعمه ناصر» معروف به «ابونعمه» در حمله پهپادی رژیم اسرائیل در منطقه «صور» در جنوب لبنان به شهادت رسید. (۲۰۲۴/۶/۱۲) 

«یاسر نمر قرنبش» (ملقب به ابوالفضل و حاج امین) در حمله تروریستی اسرائیل در مرز سوریه-لبنان به شهادت رسید. حاج یاسر محافظ سابق سید حسن نصرالله و از اعضای ارشد حزب الله بود که فرماندهی عملیات آزادسازی جنوب لبنان در محور مرجعیون در سال ۲۰۰۰ و مسئول محور الغندوریه در نبرد سال ۲۰۰۶ به عهده داشته است. (۲۰۲۴/۷/۹)

یاسر نمر قرنبش

علی‌رغم ادعای صهیونیست‌ها مبنی بر ترور یکی از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان در حمله تروریست در جنوب بیروت، گزارش منابع از محل حادثه حاکی است که این عملیات صهیونیست‌ها شکست خورده و «فواد شکر» که گفته می‌شد هدف اصلی صهیونیست‌هاست شهید نشده است. با این وجود در این حمله تروریستی ۲ نفر از شهروندان لبنانی به شهادت رسیده و ۱۷ نفر تاکنون زخمی شده‌اند. (۲۰۲۴/۷/۳۰)

یاسر نمر قرنبش

«شهید اسماعیل» هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس که برای مراسم تحلیف «مسعود پزشکیان» رئیس جمهور به ایران آمده بود در یکی از اقامتگاه‌های ویژه جانبازان در شمال تهران مستقر بود که با اصابت پرتابه‌ای از هوا به شهادت رسید. (۲۰۲۴/۷/۳۱)

شهید اسماعیل» هنیهشهید اسماعیل» هنیه

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار